عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی وصیت‌نامه میلیونر

کتاب صوتی وصیت‌نامه میلیونر

 

«وصیت‌نامه میلیونر» از مجموعه کتاب‌های آموزش مهارت‌های کسب و کار و موفقیت مارک فیشر، سخنران و نویسنده انگیزشی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «نمی‌دانم تو مدرسه را تمام کرده‌ای و آن برگۀ کاغذی را که به آن دیپلم می‌گویند در جیب داری یا نه. اگر آن را به چنگ آورده‌ای که آفرین به تو، تبریک می‌گویم. تو انضباط داشته‌ای و احتمالاً از خودگذشتگی‌های بسیاری هم به خر ج داده‌ای تا بتوانی درس‌ات را تمام کنی. ولی زیر بار این طرز تفکر عامیانه نرو که بر این باور است که این دیپلم برای موفقیت در زندگی کافی است. البته یک شاه کلید کارآمد است که می‌تواند درهای زیادی را به رویت بگشاید، این را انکار نمی‌کنم، اما فراموش نکن که وقتی از دری می‌گذری فقط در راهرو قرار می‌گیری... بنابراین به قول معروف اینجاست که باید دید چند مرده حلاجی! البته فراموش نکن که این دیپلم نباید باد به آستین تو بیاندازد. چون حتماً با افرادی برخورد خواهی داشت که به علل مختلف بخت این را نداشته‌اند که درسشان را تمام کنند. بنابراین مرتکب این اشتباه نشو که آن‌ها را دست کم بگیری. هیچ وقت از بالا به آن‌ها نگاه نکن. چون اولاً آن‌ها را نگران و آزرده می‌کنی و ثانیاً با این کار خود را از یک منبع عالی کسب تجربه و شناخت محروم می‌کنی، آنچه آنان در محل کار آموخته‌اند هم سنگ طلاست و با نشستن پشت نیمکت هیچ مدرسه‌ای نمی‌توان آن‌ها را آموخت. برای اینکه آن‌ها تجربه و معلوماتشان را در اختیار تو قرار دهند، باید در برابر آن‌ها فروتن باشی و بدان که هر کسی که در زندگی‌ات برخورد می‌کنی، حتی حقیرترین و ساده ترین افراد، حتماً چیز ارزشمندی دارد که به تو بیاموزد.»

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب وصیت نامه میلیونر , وصیت نامه میلیونر , دانلود کتاب , دانلود کتاب صوتی , دانلود کتاب انگیزشی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی طلوع زمینی نو

کتاب صوتی طلوع زمینی نو

 

اكهارت تول با كتاب پرفروش ‹‹ نيروي حال›› كه راهنمايي معنوي محسوب مي‌شود به ميليون‌ها نفر الهام بخشيد تا رهايي و شادي زندگي را در ‹‹زمان حال›› پيدا كنند. تول در كتاب طلوع زميني نو، اين نظريات موثر و نيرومند را بسط داده تا به شما نشان دهد چطور مي‌توانيد وضعيت خودآگاهي‌تان را كه درحال حاضر براساس ايگو قرار دارد تعالي ببخشيد تا نه‌تنها بتوانيد به شادي و رضايت در زندگي دست يابيد، بلكه كليد پايان دادن به درگيري‌ها و درد و رنجي كه در سرار دنيا اشاعه يافته است را هم به دست بياوريد. تول شرح داده است كه چطور وابستگي ما به ايگو موجب ايجاد اختلالاتي مي‌شود كه به خشم، حسادت و ناخشنودي مي‌انجامد و به خوانندگان نشان مي‌دهد چطور مي‌توانند به حالتي جديد در خودآگاهي خود برسند و اين راه را تا رسيدن به شادي و رضايت واقعي زندگي ادامه دهند. طلوع زميني نو كتابي روشنگر، شورانگيز و روحيه‌بخش، و بيانيه‌اي معنوي براي دستيابي به راهي بهتر براي زندگي كردن و ساختن دنيايي بهتر است. كلمات كليدي:خودياري، معنوي، اكهارت توله، مريم تقديسي

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود کتاب طلوع زمینی نو , دانلود کتاب , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 خرداد 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

کتاب صوتی مسافر قاچاق کشتی اولیس+ جایزه

کتاب صوتی مسافر قاچاق کشتی اولیس+ جایزه

 

مسافر قاچاق کشتی اولیس

مسافر قاچاق کشتی اولیس نوشته آنا ماریا ماتوته
 
 به همراه کتاب صوتی ایین زندگی
 
 
شرح

کتاب مسافر قاچاق کشتی اولیس اثر آنا ماریا ماتوته ترجمه رامین مولایی

رمانی كه مي خواهم برای شما تعريف كتم , داخل شبي از شب هاي فصل بهار و از خانه ي سه خواهر شروع مي شود. البته از اين ماجرا سال ها گذشته است، اما در حقيقت اين داستان مي تواند صد يا صدها سال پيش، ديروز يا حتي همين امروز هم اتفاق افتاده باشد، چون اين فقط داستان زندگي پسربچه اي ست كه در يك روز و در يك چشم برهم زدن بزرگ شد و براي خودش مردي شد. القصه، در شب تاريكي از شب هاي فصل بهار سال... در كشور...كوبه ي در خانه ي سه خواهر داستان ما، با سه ضربه ي محكم به صدا درآمد. ... « خوخو » ناخداي كشتي « اوليس» ، پسر يازده ساله اي عاشق دريا و سفرهاي دريايي ست ! او با كشتي اش « اوليس » به همه ي درياها سفر مي كند واز همه ي نبردهاي دريايي پيروز و سربلند بيرون مي آيد . آشنايي خوخو با « مسافر قاچاق » براي اولين بار طعم رفاقت و دوستي را به او مي چشاند ! اما آيا اعتماد كردن به آدمي كه در همه ي عمر حتي يك كار خوب هم انجام نداده ، كار درستي ست ؟

 



 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , دانلود , دانلود کتاب مسافر قاچاق کشتی اولیس , دانلود کتاب , دانلود کتاب صوتی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

مراحل ساخت مترو تهران و موانع پيش رو

 

لطفاً تاريخچه اي از شروع كار مترو را بيان نماييد؟

مهندس حيدريان: بررسيهاي اوليه ي كار پيش از انقلاب توسط شركت فرانسوي سفر تو (SODRETU) انجام شد اين شركت كار طراحي متروي تهران را بر اساس نيازهاي همان دوران آغاز كرد و شبكه ي مترو را روي چهار مسير كه به صورت مصوب نيز درآمد پايه ريزي كرد و با حضور همين شركت بود كه كار ساخت مترو پيش از انقلاب آغاز گرديد كه با آغاز روند انقلاب پروژه ي مترو متوقف گرديد تا سرانجام در سال 1365 عمليات اجرايي آن دوباره آغاز شد. و از آنجايي كه اسناد و نقشه ها و مطالعات فرانسوي ها ملاك ساخت قرار گرفت بنابراين ساختار و پيكره ي ايستگاه ها و تونل هاي و كم و بيش كليه ي ساخت و سازهاي در رابطه با مترو بر اساس شيوه هاي پيشنهادي فرانسويان صورت پذيرفت.

خطوط مترو چه تعداد و هر كدام در چه مرحله اي كاري است؟

مهندس حيدريان: پيش بيني خطوط مترو براي 9 خط است. در حال حاضر 4 خط مورب مترو است كه نزديك به 80% دو خط آن به بهره برداري رسيده و مابقي در حال ساخت مي باشد.

خط يك مترو از مرقد امام (ره) تا مير داماد در حال بهره برداري است و ادامه ي آن تا تجريش در دست ساخت و اجرا مي باشد.

خط دو از ميدان صادقيه تا ميدان بهارستان به بهره برداري رسيده و مابقي در حال ساخت تا خيابان رسالت چهار راه در دشت مي باشد كه اميدواريم تا پايان سال آينده به بهره برداري برسد. از چهار راه در دشت تا سرخه حصار نيز در دست طراحي مسير و ايستگاه هاي مربوطه مي باشد.

خط سه كه خطي است شمال شرقي به جنوب غربي شهر تهران از لويزان آغاز و با گذار از خيابان استاد حسن بنا و خيابان شهيد بهشتي و خيابان ولي عصر تا ميدان راه آهن و در ادامه به سمت اسلام شهر كشيده مي شود كه مسير شمالي از لويزان تا تقاطع رسالت و استاد حسن بنا آن در حال حاضر در دست مطالعه و طراحي مهندسين مشاور طرف قرارداد مترو مي باشد. بخش مياني از چهار راه استاد حسن بنا و رسالت تا ميدان راه آهن طراحي و مطالعات مسير و ايستگاه ها آماده است و در بخش جنوبي از ميدان راه آهن به سمت اسلام شهر نيز مشاورين در حال انجام مطالعات آن مي باشند.

خط 4 كه سمت و سوي شرقي غربي دارد نيز از شهرك اكباتان آغاز مي شود و با گذار از خيابان انقلاب وارد خيابان پيروزي مي شود و انتهاي آن به منطقه افسريه و اسب دواني شرق تهران ختم مي شود. اين چهار خط مصوب هستند و همان گونه كه گفتيم خط يك و دو بخش معظم آن در حال بهره برداري و بخش ديگر در حال ساخت مي باشد. اما خطوط سه و چهار به مناقصه ي بين المللي گذاشته شده و با گزينش شركت هاي برنده، كار مطالعه و طراحي آنها نيز آغاز شده است.

لازم به ذكر است كه خط پنج مترو كه تهران را به كرج وصل مي كند مسيري روي زميني است و به لحاظ برق گيري كاملاً با داخل شهر متفاوت مي باشد در داخل شهر خطوط مترو از طريق ريل سوم كه در كنار ريل هاي آهن قرار دارند تغذيه مي گردند ولي در خط 5 تغذيه برق بالاسري و از كابلهاي بالاي مسير قطار برق مورد نياز را كسب مي نمايد و نيز با توجه به جمعيت روز افزون شهر كرج و مسير مابين طول ايستگاه ها و به پيروي از آن قطارها به 300 متر افزايش يافته و براي سهولت بيشتر جابه جايي، قطارها نيز دو طبقه در نظر گرفته شدند. در حال حاضر خط پنج از ايستگاه صادقيه تا ايستگاه مهرشهر در دست بهره برداري است و بزودي نيز ايستگاه پارك جنگلي به بهره برداري خواهد رسيد.

با توجه به استقبال بيش از اندازه ي شهروندان تهراني و براي جلوگيري از ازدحام بيش از اندازه ي جمعيت اميدواريم هر چه زودتر خطوط شش و هفت و هشت و نه نيز به گونه يي جدي در دست مطالعه و اجرا قرار گيرند تا در آينده يي نه چندان دور شهروندان بتوانند با آرامش بيشتري در سطح شهري در زير شهر تهران جابه جا شوند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , مراحل ساخت مترو تهران , مترو ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

نانوتکنولوژی

 

دل هر ذره را که بشکافی آفتابیش در میان بینی که یکی هست و نیست جز او وحده و لا اله الا هو

بشر برای رسیدن به کمال راههای مختلفی را تجربه کرده و می کند و هر راه رسیدن را نامی داده و از آن جمله است:علوم طبیعی،علم ماوراءالطبیعه و ...

اگر باور داشته باشیم هر ذره که خلق شده رسیدن به کمال را بزرگترین هدف خود قرار داده است پس علوم مختلف یاد شده در پی جستجوی کمال هستند و انسان با اختراع وسایل مختلف فقط راه رسیدن به آن را فراهم نموده است.

نانوتکنولوژی از جمله علومی است که راه چندین ساله را به یکباره طی خواهد کرد،علمی که با شکافتن کوچکترین ذره ی دنیای بزرگ و شگرفی را در فرا راه ما قرار داده و در حال رسیدن به نقطه ای است که بزرگترین علوم را در کوچکترین ذره قرار دهد و انسان را از حیطه ی ظاهر به حیطه ی باطن بکشاند و آنچه نادیدنی است را نشانش دهد.

مطالب این جزوه خواصی را تفکیک کرده تا مطالعه کننده به راحتی به مطالب موردنظرش دست یافته و به آنچه می خواهد برسد.

در این جزوه سعی گردیده شمه ای ازاین علم در تمام گستره ها برای مخاطب داده شود تا خواننده بتواند به آنچه در نظر دارد دست یابد0

به امید آنکه روزی همه با این فناوری آشنایی لازم را پیدا کنند.

و در نهایت:

رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند بنگر تا چه حد است طیران آدمیت

چکیده

نانوتكنولوژی، توانمندی تولید مواد، ابزار و سیستم‌های جدید با كنترل سطوح مولكولی و اتمی و استفاده از خواصی است كه در آن سطوح ظاهر می‌شود. نانوتكنولوژی، رشته‌ای جدید نیست، بلكه رویكردی جدید به تمام رشته‌هاست. نانوتكنولوژی، در حوزه‌های مختلفی نظیر: غذا، دارو، تشخیص پزشكی، بیوتكنولوژی، الكترونیك، رایانه، ارتباطات، حمل و نقل، انرژی، محیط زیست، مواد، هوافضا و امنیت ملی، كاربرد دارد. كاربردهای وسیع و پیامدهای اجتماعی، سیاسی و حقوقی نانوتكنولوژی آن را به زمینه‌ای فرابخشی، تبدیل كرده است.

آزمایش و تحقیق در مورد نانوتكنولوژی از ابتدای دهه ۸۰ قرن بیستم به‌طور جدی پیگیری شد، اما آثار معجزه‌آسا و باور نكردنی آن در روند تحقیق و توسعه، توجه همه كشورهای بزرگ را به خود جلب كرد. این امر، فناوری نانو را به یكی از مهم‌ترین اولویت‌های تحقیقاتی در دهه اول قرن بیست و یكم، تبدیل كرد.

استفاده از فناوری نانو در علوم پزشكی، پتروشیمی، مواد، صنایع دفاعی، الكترونیك، رایانه‌های كوانتومی و غیره آن را به عنوان چالشی علمی و صنعتی برای جهانیان مطرح كرد. محققان، اساتید و صنعتگران ایرانی نیز باید در بسیجی همگانی، جایگاه، موقعیت و وضعیت خویش را در مورد این موضوع، مشخص كنند و با برنامه‌ریزی علمی و دقیق به حضوری فعال و رقابتی سالم در این جایگاه روی آورند. طراحی برنامه‌ای منسجم، فراگیر و همه جانبه برای این منظور، اجتناب‌ناپذیر است.

تاریخچه ی فناوری نانو

علم نانو و علوم مرتبط با آن جدید نیستند چرا که صدها سال است که شیمیدانان از تکنيک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هايي علم نانو در کار خود استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شباهت به تنکنيک‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های امروزی نانو نيست. پنجره های رنگارنگ کلیساهای قرون وسطی، شمشیرهای یافت شده در حفاری های سرزمین های مسلمان همگی گویای این مطلب هستند که بشر مدت هاست که از برخی شگردهای این فناوری در بهینه کردن فرایندها و ساخت باکیفیت تر اشیاء بهره می برده است اما تنها به دلیل پیشرفت کم فناوری و نبود امکانات امروزی مانند میکروسکوپ نیروی اتمی، میکروسکوپ تونلی پیمایشی و غیره نتوانسته حوزه مشخصی برای این فناوری تعیین کند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نانوتکنولوژی , نانو , فناوری نانو ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 1
نویسنده : کیا فایل

كاربرد شبكه‌هاي عصبي مصنوعي در مهندسي رودخانه

 

رسوبات انتقالي توسط رودخانه‌ها مشكلات زيادي خصوصاً جهت بهره‌برداري از سدها و سازه‌هاي آبي به وجود مي‌آورند. در ده‌هاي اخير تحقيقات بزرگي براي درك مكانيسم انتقال رسوب در جريان‌هاي طبيعي صورت گرفته است.

تخليه‌هاي صنعتي و پساب‌هاي كشاورزي به داخل سيستم آبزيان باعث مي‌شود كه رسوبات كف توسط موادسمي آلوده شوند. به همين ترتيب وقتي رژيم رودخانه تغيير مي‌نمايد اين رسوبات آلوده به پايين دست رودخانه انتقال مي‌يابند. تخمين دبي اين رسوبات آلوده گام اول به سوي بهبود سازي كيفيت آب مي‌باشد.

طبق گزارشات، درحال حاضر، بسياري از سدهاي كشورمان، با مشكل رسوب و پرشدن پيش از موعد مخازن مواجه هستند از جمله گزارشي كه در مورد رسوبگذاري در سد سفيد رود منتشر شده كه نشان مي‌دهد كه در هفدهمين سال بهره برداري، رسوبات ورودي نزديك به نيمي از حجم مخزن را اشغال كرده‌اند. در حالي كه مشاور اين شد، عمر مفيد آن را صد سال دانسته است.

همچنين سد شهيد عباسپور كه تخمين اوليه براي رسوب آن 2 ميليون مترمكعب در سال بوده، در حالي كه نتايج هيدروگرافي در سال 1362 در مخزن اين سد نشان مي‌دهد كه درطي 7 سال اول بهره برداري از اين سد ساليانه بطور متوسط 38 ميليون متر مكعب وارد مخزن شده است. بديهي است كه افزايش پيش‌بيني ميزان رسوب وارده به درياچه مي‌تواند از اين خسارات جلوگيري به عمل آورد و تحقيق اين امر بستگي زيادي به روشهاي محاسباتي و وجود سنجشهاي مناسب رودخانه‌اي دارد.

تا كنون معادلات زيادي براي تخمين ميزان رسوب انتقالي رسوب انتقالي توسط رودخانه‌ها ارائه شده است كه همه آنها بر پايه قوانين تئوري ديناميك جريان و انتقال ذرات مي‌باشد. آلونسوو نيبلينگ و فوستر در سال 1982 و يانگ در 1996 از بين ديگران، روشهاي متعدد قراردادي را مقايسه نمود براي محاسبه دبي كل رسوب. بعضي از روشها كه روش غيرمستقيم ناميده شدند، شامل توابع انتقالي بر اساس تابع بار بستر اينشتين هستند كه بار رسوب كل از مجموع توابع بار معلق و بار بستر بدست مي‌آيد. مانند روش اصلاح شده اينشتين توسط كلبي و همبري (1955) و توفالتي (1969). روشهاي مذكور اين نكته را مدنظر قرار مي‌دهند كه هيدروديناميك هر حالت انتقال يكسان نيست اگر چه تمايز آشكار بين در حالت معلق و بستر نيز به آساني ممكن نيست، كاربرد روشهاي گفته شده از نظر تئوري نسبتاً كامل است اما ممكن است به نظر دشوار برسد.

روشهاي ديگر كه روشهاي مستقيم ناميده مي‌شوند، بار رسوب كل را به طور مستقيم مشخص مي‌كنند، بدون اختلاف قائل شدن بين دو حالت انتقال. بعضي از اين روشها از مفهوم نيروي جريان ناشي مي‌شوند. (كار جريان) مانند روش بگنولد (1966) و روش انگلند و هانسن (1967) كه بستگي به مفهوم نيرو و قوانين شبيه‌سازي براي بدست آوردن تابع انتقال رسوب دارد. روش آكرو وايت (1973) بر اساس مفهوم نيروي جريان، بگونولد و آناليز ابعادي براي بيان تحرك و سرعت انتقال رسوب پايه‌ريزي شده‌اند. يانگ در سالهاي 1972 و 73 يك مدل تحليل نيرويي بكار برد و به نيروي جريان موجود در واحد وزن سيال براي انتقال رسوب تأكيد كرد. وليكانوف (1954) تابع انتقال را از تئوري نيروي ثقل استخراج كرد. روشهاي ديگر از توابع انتقال ديگري پيروي مي‌كنند، مثلاً چنگ و سيمونزو ريچاردسون (1967) بار كل را از مجموع بار بستر و معلق محاسبه نمودند. لارسن (1958) يك رابطه وابسته‌اي بين شرايط جريان و دبي رسوبي نتيجه توسعه داد. شن و هانگ (1972) يك معادله رگرسيون براساس داده‌هاي آزمايشگاهي استخراج كردند.

برانلي (1981) نيز آناليز رگرسيون را براي بدست آوردن تابع بكار گرفت. ون راين (1984) بار كل را از مجموع بار بستر و متعلق محاسبه نمود. كريم و كندي (1990) آناليز چند رگرسيوني غيرخطي را براي استخراج يك رابطه بين سرعت جريان، دبي رسوب و هندسه شكل بستر و ضريب اصطكاك رودخانه‌هاي فرسايشي بكار گرفت.

اين مدل‌هاي ديناميكي در تعريف پارامترهاي مهم مسئله موفق بودند. با اين وجود براي بدست آوردن يك فرمول منفصل (شكل ثابت معادله)، بعضي پارمترهاي مهم براي سهولت صرفنظر مي‌شوند. ثابت‌هاي غيرمعلوم براي پايداري جمع مي‌شدند و بعضي شرايط مرزي براي بكارگيري فرض مي‌شوندو نتيجتاً اين سؤال مطرح مي‌شود كه آيا فرمول براي انحراف رودخانه‌ها به طور موفق بكار رود؟

اخيراً روش شبكة عصبي در شاخه‌هاي متعدد علمي بكار مي‌رود. روش گفته شده يك ابزار قوي براي بهبود سازي در هيدروليك و محيط زيست با جزئيات كافي براي اهداف طراحي و مديريت پروژه‌ها مي‌باشد. اين تكنيك يك رشد ساختاري در كاربرد مهندسي رودخانه و منابع آب داشته است مانند مطالعه كرونانيتي و همكاران (199)، فلود و كارتام (1994) و گرابرت (1995) و مينس (1998) و سانچز و همكاران (1998) و يانگ و همكاران (1999).

به سبب كاربردهاي موفق در مدل كردن رفتار سيستم غيرخطي در يك محدوده وسيع از نواحي، شبكه‌هاي عصبي مصنوعي در هيدرولوژي و هيدروليك بكار رفته‌اند. شبكه‌هاي عصبي مصنوعي در مدل بارش ـ رواناب، تخمين جريان، شبيه‌سازي آلودگي جريان، شناسايي پارامتر و مدل كردن غيرخطي ورودي و خروجي سريهاي زماني بكار رفته‌اند. يك شبكه عصبي سه لايه پيشخور توسط فرنچ و همكاران (1992) براي پيش‌بيني شدت بارش در مكان و زمان بكار رفت. اين فرد نتايج را با دو روش ديگر پيش‌بيني ترم ـ كوتاه مقايسه نمود. چنگ و تسانگ (1992) چندين روش رگرسيون و شبكة عصبي مصنوعي براي مدل كردن اكي والان برف ـ آب مقايسه كردند و گزارش دادند كه يك شبكه عصبي مصنوعي نتايج بهتري ارائه مي‌دهد.

HSU و همكاران (1995) گزارش كردند كه شبكه پيشخور چندين لايه بهترين ابزار براي تقريب توابع ورودي ـ خروجي است. آنها يك الگوريتم پيچيده جذر ـ كمينه خطي را براي آموزش يك شبكه پيشخور سه لايه پيشنهاد دادند. كه نشان داد روش مدل شبكه عصبي مصنوعي ارائه بهتري از روابط بارش ـ روانات براي يك حوضه با اندازه متوسط كه با مدل آرمكس يا مدل رطوبت خاك ساكرامنتو مقايسه شد مي‌دهد.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , کاربرد شبکه عصبی مصنوعی در مهندسی رودخانه , شبکه عصبی مصنوعی , مهندسی رودخانه ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

راه آهن

 

كارهاي انجام شده در ايران:

1) پروژه در خطه كردن راه آهن تهران- تبريز توسط مشاورين انگليسي

2) پروژه در خطه كردن راه آهن تهران- مشهد توسط مشاورين ژاپني

3) پروژه در خطه كردن راه آهن قم- اصفهان توسط مشاورين آلماني

4) پروژه راه آهن اصفهان- اهواز توسط مشاورين ايتاليايي

5) پروژه راه آهن تهران- جنوب توسط مشاورين فرانسوي

6) پروژه راه آهن مشهد- سرخس توسط مشاورين روسي

راه آهن يكي از سيستم هاي كارآمد حمل ونقل مي باشد و در بسياري از كشورها اعتقاد بر اين است كه كشوري موفق است كه داراي سيستم حمل ونقل باشد به خصوص راه آهن.

مزاياي راه آهن نسبت به ساير سيستم هاي حمل ونقل:

1- راه آهن سازمان بسياري بزرگي است كه افراد بسياري در اين حمل ونقل در حركتند بنابراين مي توانند در تأمين درآمد دولت و بخش خصوصي سهم به سزايي داشته باشند.

2- راه آهن در تمام دنيا وجود داشته و حالت همگاني دارد.

3- در مقايسه با ساير سيستم هاي حمل ونقل با راه آهن كمترين مقدار است.

4- در مقايسه وزن قطارها و وزن كالاهاي حمل شده و همچنين مسافرين جابجا شده، ميزان مصرف سوخت بسيار كمتر است.

5- در راه آهن به علت حركت مستقيم، استفاده از قطعات يدكي كمتر است و بنابراين هزينه هاي بهره برداري كمتر خواهد بود.

6- راه آهن بر روي بافت سياسي، اقتصادي، اجتماعي يك كشور بسيار مؤثر است.

مزاياي سياسي:

1) به كمك سيستم راه آهن ادارات مركزي سر تعمير و به صورت مؤثرتري به تمام نقاط كشور دسترسي پيدا مي كنند.

2) راه آهن امكان معاشرت اقوام مختلف را در يك مملكت راحت تر فراهم مي كند.

3) در موارد اضطراري حجم زيادي از كالاها و تجهيزات جنگي را مي تواند جابجا كند.

4) در اثر وجود سيستم هاي راه آهن مردم به راحتي مي توانند جهت كار و مهاجرت و پيدا كردن زندگي بهتر اقدام كنند.

مزاياي اجتماعي:

1) راه آهن حمل ونقل راحت تر را براي افراد فراهم مي كند.

2) مسافرت هاي زيارتي با راه آهن بهتر صورت مي گيرد.

3) احساس انزوايي مردم در دور دست از بين مي رود.

4) روابط بين مردم و آداب و سنن آنها اشاعه و گسترش مي يابد.

مزاياي اقتصادي:

1) توسط راه آهن سهولت حمل ونقل مواد خام و در نتيجه محصولات توليد شده را فراهم مي كند.

2) به هنگام خطرات ناگهاني مثل زلزله، سيل و… راه آهن نقش مؤثري در كمك رساني دارد.

3) راه آهن مواد خام را ارزان تر به كارخانه انتقال مي دهد.

4) راه آهن باعث اشتغال زايي در سطح وسيعي مي شود.

5) به حمل سريع و حجم زياد كالاها مي تواند قيمت ها را تثبيت كند.

6) با توسعه راه آهن قيمت زمين ها افزايش يافته و در نتيجه استاندارد زندگي تغيير مي‌كند.

خطوط راه آهن: خطوط راه آهن شامل زيرسازي، سنگ دانه ها، ريل ها و ادوات اتصال، ريل ها و تراورس ها هستند.

خصوصيات يك مسير ايده آل:

1- عرض خط ثابت و يكنواخت باشد.

2- مسير راه آهن حتي المقدور به طور صحيح اجرا شود و پيچ و خم هاي آن كم باشد.

3- در مسيرهاي مستقيم دو ريل تراز باشند و در قوس هاي دور رعايت شود.

4- شيب ها يكنواخت بوده و هر گونه تغيير شيبي با قوس قائم همراه باشد.

5- خطوط راه آهن داراي خاصيت ارتجاعي باشد.

6- سيستم زهكشي كامل باشد.

7- اصطكاك بين طوقه چرخ و ريل ها حداقل باشد.

8- مسير راه آهن طوري طراحي شده باشد كه بارها به طور يكنواخت بر روي ريل توزيع شود.

9- تعمير و تعويض قسمت هاي آسيب ديده آسان و راحت باشد.

10- خطوط راه آهن داراي سختي و طبيعت عرضي كافي باشند و در مقابل نيروهاي گريز از مركز پايدار باشند.

11- اتصالات، تقاطع ها، سوزن ها چليپ ها، به طور صحيح طراحي و اجرا شده باشند.

12- مسير راه آهن بايد در مقابل از خط خارج شدگي قطار مقاوم باشد.

13- ريل ها بايد داراي خصوصياتي باشند كه در مقابل عوامل خرابكارانه مقاوم باشند.

14- مسير به گونه اي احداث شده باشد كه هزينه هاي نگهداري حداقل شود.

15- در قوس ها به شعاع قوس، مقدار دور و سرعت توجه كافي شود.

ظرفيت خطوط راه آهن:

تعداد قطارهايي كه در هر ساعت مي توانند از يك طول دلخاه با ايمني كامل عبور كنند به عنوان ظرفيت خط تعريف شده است. اين مقدار در عمل تحت تأثير مسائلي نظير محدوديت سرعت، علائم، سيستم هاي كنترل و ايمني قرار گرفته و كمتر از مقدار تئوري آن است.

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , راه آهن , حمل ونقل ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

ايمني كار و جلوگيري از اختلالات كاري

 

ايمني ماشين سازي بر ساير خواسته ها مقدم است چون كل توليد را تحت تاثير قرار مي دهد . اختلالات كاري اثر زنجيره اي دارد كه مي تواند جريان ساخت را به هم بريزد . بدين جهت ماشينهاي ابزار بايد به نحوي طراحي شوند كه اجزاي اصلي قابل دسترسي باشد و بتوا ن.اشكال آن را به راحتي بر طرف كرده يا دستگاه را تعمير نمود .

ايمني از حوادث :

ماشين ابزار بايد طوري طراحي شود كه كارگر به هنگام انجام كار در كنار دستگاه دچار صدمه نگردد بدين جهت :

1- تمام اجزاي متحرك مانند محورها ، چرخدنده ها ، پولي ها و غيره بايد به وسيله در پوش براي جلوگيري از حوادث ناگوار پوشانده شوند .

2- در دستگاههاي پرس بايد به دستورالعملهايي كه از حركت ناخواسته كشويي پرس ممكانعت مي كند و نيز طراحي تجهيزات ايمني جداً توجه شود .

3- محدوده خطر دستگاههاي پرس بايد به وسيله نرده ،‌دريچه كنترل ، چشم الكترونيكي و كنترل دو كليدي از ايمني خاصي برخوردار باشد .

4- تمام ماشينهاي ابزار بايد مجهز به كليد توقف اضطراري (كليد قرمز رنگ بزرگي كه ماشين را سريعاً خاموش مي كند ) باشند .

ارگونومي :

تمامي اجزاي لازم براي كنترل و تنظيم ماشين بايد طوري قرار گيرند كه كارگر بتواند در وضعيت عادي به آنها دسترسي پيدا كند .هرگاه براي كار با ماشين حركات اضافي مثل خم شدن و دراز شدن لازم باشد ، كار مشكلتر مي شود و كارگر را زود خسته مي كند .

ماشيني كه از نظر ارگونومي درست طراحي شده باشد خطر حوادث ناگوار را كمتر مي كند و نيز كاهش مدت زمان فرعي لازم ، مدت زمان فرايند را پايين مي آورد .

 

پايداري :

دقت خواسته شده از ماشين هاي ابزار جديد زياد است . اين خواسته وقتي عملي است كه ماشين در تمام محدوده كار خود پايداري كافي داشته باشد . چندين نوع پايداري وجود دارد .

- استاتيكي

- ديناميكي

- حرارتي .

راجع به هر سه پايداري و علت ، نحوه عمل ، نقاط خطرناك ، كميتهاي تحت تاثير و راههاي پيشگيري نشانداده شده است .

به كمك روش اجزاي محدود و دستگاهاي كامپيوتر اجزاي پيچيده مانند پايه هاي ماشين ، جعبه دنده و غيره قبل از ساخت از نظر پايداري استاتيكي ، ديناميكي يا حرارتي بهينه مي گردد .

دقت توليد و دقت كاري :

ماشين ابزار بايد بتواند قطعه كار خواسته را با دقت اندازه و شكل صافي سطوح معين بسازد . اين موارد وقتي عملي است كه حركت ابزار هنگام برش به قطعه كار هدايت دقيقي داشته باشد . دقت ماشين ابزار تحت تاثير عوامل زير قرار دارد:

1- نوع پايه و فونداسيون به ويژه براي محافظت از تاثيرات خارجي مثل نيروها ، لرزه ها و نوسانات دما

2- دقت ساخت ماشين ابزار ، يعني دقتي كه هر كدام از اجزاي راهنما با آن ساخته شده و مونتاژ گرديده است .

3- دقت كاري ، يعني دقتي كه به هنگام كار و تحت تاثير نيروي برشي حاصل مي شود

4- رقتار استهلاكي ، يعني تغيير دقت در مدت زمان طولاني .

دقت كار و دقت ساخت ماشين ابزار متناسب با وضعيت ساخت ماشين به وسيله سازنده در حضور خريدار و يا مستقيماً به وسيله خريدار آزمايش مي شود . آزمايش خريد طبق استاندارد صورت مي گيرد ، مثلاً DIN 8601 شرايط خريد ماشين ابزار –DIN 8605 تا DIN 8613 و DIN 8650 و غيره كه موارد ذيل را براي اجزاي ماشين دقيقاً تعيين مي كند :

- مورد آزمايش

- روش آزمايش

- وسايل اندازه گري جهت آزمايش:

- خطاي مجاز

 

 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , ایمنی کار , ماشین سازی , ماشین ابزار ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

صنعت بيمه و گستردگي خدمات

 

قديمترين رشتة بيمه، رشتة بيمه باربري است در حالي كه بيمة آتش سوزي، به تدريج از سدة هفدهم تا نوزدهم شناخته شده است آتش سوزي بزرگ لندن در سال 1666 زماني به وقوع پيوست كه وسايل اطفاي حريق هنوز در مراحل ابتدايي بود و هيچگونه پوشش بيمة آتش سوزي درجامعه به چشم نمي خورد. نخستين ادارة آتش سوزي در انگلستان در سال 1680 تأسيس شد و متعاقب آن شركت هند اين هند[1] در سال 1696 و ادارة آتش سوزي سان[2] در سال 1710 پديد آمدند. سرانجام آتش سوزي بزرگ لندن باعث ايجاد شركت بيمة هامبرگرجنرال[3] شد كه اين شركت و شركت سان، دو شركت بيمه‌اي هستند كه هنوز وجود دارند و فعاليت مي كنند. در نتيجة وقوع انقلاب صنعتي در سدة هجدهم كه به پيدايش كارخانه‌ها، انبارها، كشتيها، ماشين آلات و غيره انجاميد، شركتهاي بيمة آتش سوزي متعددي از جمله لويدز لندن تأسيس شدند.

 

آتش سوزي بزرگ لندن

درساعت 2 بامداد يكشنبه اول سپتامبر 1666 ميلادي، در معبر باريكي كنار رودخانه تايمز، حريقي رخ داد و قير و كنف و زغال سنگ انباشته در محل، آتش را گسترش داد. سهل انگاري در مهار آتش و خاموش نكردن بهنگام آن، سبب شد كه آتش لحظه به لحظه و با سرعت دامنه پيدا كند و هر چه را در مسيرش قرار دارد بسوزاند و با خاكستر يكسان كند. هنگامي كه آتش به پل بزرگ لندن ( تنها راه عبور مردم) رسيد، بندهاي پل ازهم گسست و الوارهاي نيم سوخته و مشتعل بناها به داخل رودخانه و روي پمپهاي دستي كه تنها وسيله براي خاموش كردن آتش محسوب مي شد ريخته شد و آنها را بي استفاده ساخت. بدين قرار، مردم ناگزير شدند كه با سطلهاي پر از آب كه دست به دست مي دادند به خاموش كردن آتش مبادرت ورزند. رفته رفته كه آتش گسترش مي يافت، اضطراب مردم هم بالا مي گرفت زيرا شعله هاي آتش، به شكل امواج وسيعي، ساختمانها را گروه گروه در بر مي گرفت و باد شديد خاوري نيز باعث مي شد كه قطعات مشتعل به مسافتهاي زياد پرتاب و هر لحظه بر دامنة حريق افزوده شود؛ آتش همچنان پيش مي تاخت و مردم وحشت زده را پس مي راند. جمعيت، مبهوت و مأيوس و متوحش، هر چه از اثاث خانه كه به دستشان مي رسيد و حمل كردني بود، بر مي داشتند و به كوچه ها و خيابانها و در نهايت به صحراها مي گريختند. رود تايمز، از قايقها و كرجيها انباشته بود كه با سرعت هر چه بيشتر، رفت و آمد مي كردند و مردم و بارهايشان را به محلهاي امن مي رساندند. هر چند كه اين مكانها هم چندان امن امن نبودند و گهگاه باراني از قطعات مشتعل برسرشان مي باريد و آتش، قايقها و سرنشينان آنها را به كام خود مي كشيد و به اعماق آبها فرو مي برد.

زنهاي آبستن چندي ديده شدند كه با دلهره و تشويش بسيار از فرزند درون خود دفاع مي كردند. بچه هاي قد و نيم قد، گريان و نالان، پدر و مادر خود را با فرياد مي زدند و آنها را در ميان سيل جمعيت متراكم و پريشان و شتابان جست و جو مي كردند. بسياري از مردم كه تواني برايشان نمانده بود و طاقت اين همه فشار و دلهره را نمي آوردند، در گوشه اي افتاده بودند و لگد كوب ديگران مي شدند و جان مي سپردند؛ حيوانات سرگردان نيز از ميان جمعيت راه فرار مي جستند؛ و گاوان تنومند در حالي كه گوساله هايشان وحشت زده و ضجه كنان در پشت مي آمدند، خود را به صف آدميان مي كوبيدند.

سرانجام، پس از سه شبانه روز، بارانهاي سيل آساي فصلي به داد مردم رسيدند؛ 4360 جريب زمين سوخته و 400 كوچه وخيابان لندن فرو ريخته بود؛ 13200 ساختمان، 92 كليسا، 52 انبار بزرگ كالا و تعداد زيادي بيمارستان، كتابخانه، بناهاي دولتي و چندين دروازه و پل با خاك يكسان شده بودند؛ خسارت وارده به پول آن زمان، از 11 ميليون ليرة انگليسي تجاوز كرده بود كه به پول امروزي، متجاوز از يك ميليارد ليره مي شود.

لندن ورشكسته، ماتم زده و تقريباً خالي از سكنه شده بود و كسي گمان نمي برد روزي دوباره سراز خاك به در كند. سه ماه و نيم بعد از اين فاجعه بزرگ، مردمي كه به لندن باز مي گشتند، ديگر آثاري از مركز حصار دار شهر باقي نمانده بود. زمين هنوز از تلهاي خاك و سنگ و آهن آلات پيچ تاب خورده و سرب مذاب سرد شده پوشيده بود و هنوز در اغلب زيرزمينها، شعله و دود چشمها را مي آزرد. پس از اين بلاي عظيم، اولياي امور و صاحبان سرمايه به انديشه گران متوسل شدند تا چاره جويي كنند بلكه از نظاير اين فاجعه در آينده جلوگيري شود يا دست كم خسارت و تلفات به حداقل ممكن برسد. نتيجة بررسيهاي چندين ساله اين شد كه چون دانش زمان قادر به پيش بيني، پيشگيري و مبارزه با آتش سوزي دامنه دار نيست، چارة منحصر به فرد، « تقسيم خسارتها» بين شمار هرچه بيشتر سازمانهاي اقتصادي، صاحبان سرمايه و مردم ذي نفع است تا آتش سوزي دست كم تحمل پذير شود و خسارتهاي وارده يكباره يك سازمان اقتصادي يا يك فرد را از ميان نبرد و پس از حريق باز بتوانند به كسب و كار گذشته ادامه دهند- بدين گونه بود كه بيمة آتش سوزي پا به عرصة وجود نهاد.

حريق چيست؟

حريق عبارت است از احتراق شديد مواد سوختني يا آتشي ناخواسته و از كنترل خارج شده كه معمولاً با سرعت نور، دود و حرارت زياد توأم است. احتراق عبارت است از تركيب يك مادة سوختني با اكسيژن دو حالت دارد: احتراق آرام ( مانند اكسيده شدن مس) و احتراق شديد ( كه با حرارت دود، نور همراه است).

 

نحوة ايجاد حريق

براي ايجاد حريق سه عامل مورد نياز است:

1- مواد اشتعال پذير ( جامدات، مايعات و گازها) كه ميزان مواد اشتعال پذير در ايجاد حريق، نقش مهمي بازي مي كند.

2- اكسيژن (هوا): محيط اطراف ما پر از مواد اشعال پذير است. اكسيژن هوا نيز به اندازة كافي يافت مي شود و براي آغاز آتش سوزي عامل ديگري نيز مورد نياز است.

3- انرژي آتشزنه : اين انرژي مي تواند با افزايش دما توليد شود. انرژي مورد لزوم براي آغاز آتش سوزي مي تواند بسيار كم و كوچك باشد و آتش سوزي براثر به وجود آمدن اين انرژي به راحتي انجام مي گيرد. موارد زير، انرژي مورد لزوم براي آغاز آتش سوزي را فراهم مي آورند:

- ايجاد آتشزنه به طور مستقيم (‌زدن كبريت)

- افزايش حرارت

- آتش سوزي خود به خود

- انفجار

- جرقة الكتريكي

- واكنش شيميايي

- متمركز كردن نور در يك نقطه با استفاده از عدسي

 


 



:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , بیمه , صنعت بیمه , بیمه آتش سوزی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات

به روز ترین پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ بدون حذف هیچگونه اطلاعات

 

 این روش یکی از کامل ترین روش ها برای آنلاک گوشی های برند سامسونگ میباشد.

شما با این روش میتوانید در کمتر از 20 دقیقه الگو یا پین ورود به صفحه اصلی را بردارد

این پکیج حاصل کار تعمیرکاران RAYKAGSMبوده و صد در صد تست شده میباشد.

تمام توضیحات و فیلم های آموزشی مربوط به نرم افزار در داخل پکیج قرار داده شده است

نکته:

گروه تعمیر کاران RAYKAGSM هیچ نوع مسئولیتی در قبال استفاده نادرست از محصول را ندارد.

با تشکر .         گروه تعمیرکاران RAYKAGSM

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: موبایل و تلفن , ,
:: برچسب‌ها: فایل , پکیج کامل آنلاک گوشی های سامسونگ , آنلاک گوشی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!

در عرض چند دقیقه FRP کل دیوایس های سامسونگ را باز کن!

 

مدتی است که سامسونگ شروع به جدی گرفتن امنیت دستگاه های خود کرده و جهت حفظ حربم خصوصی کاربران سخت گیرانه تر عمل خواهد کرد. از همین رو اگر اسمارت فون سامسونگی شما دارای اندروید 5.0 یا بالاتر باشد ممکن است با یک سیستم امنیتی جدید به نام Factory Reset Protection مواجه شوید. این اتفاق ممکن است بنابر دلایل مختلفی رخ دهد. برای مثال هنگامیکه دستگاه شما تاکنون حداقل به یک حساب گوگل متصل شده باشد و آن را از طریق ریکاوری، هارد ریست نمایید با چنین صفحه ای برخورد خواهید کرد. در اینصورت وقتیکه گوشی خود را روشن می کنید با یک پیغام جهت ورود به حساب گوگل مواجه می شوید. اما اگر اطلاعات آخرین اکانت گوگلی که با دستگاهتان همگام سازی شده بود را ندانید چه اتفاقی می افتد؟ باید فاتحه گوشی تان را بخوانید؟ خوشبختانه یا متاسفانه خیر! خوشبختانه می توانید از یک ترفند بسیار ساده جهت دور زدن این قفل امنیتی استفاده کنید و متاسفانه هم به این علت که اگر گوشی تان دزدیده شود، این لایه امنیتی تا حد زیادی جلودار سرقت اطلاعات شما نخواهد بود.

ما در این پکیج قصد داریم با استفاده از یک ترفند زیرکانه بدون اتصال به باکس و یا دستگاه های دیگر به برداشتن قفل FRP  از روی دستگاه شویم.

با ما در RAYKAGSM همراه باشید

با تشکر

گروه تعمیر کاران جوان | RAYKAGSM

 


 



:: موضوعات مرتبط: موبایل و تلفن , ,
:: برچسب‌ها: فایل , سامسونگ , سیسم امنیتی سامسونگ , FRPسامسونگ ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب آموزش های پیش از ازدواج

دانلود کتاب آموزش های پیش از ازدواج

 

فصل اول: ضرورت آموزش پیش از ازدواج

فصل دوم: آشنایی؛ جذابیت؛ نظریه‌های آشنایی؛ مزیت‌ها و محدودیت‌های آشنایی؛ ده اشتباه در فرآیند آشنایی؛ خواستگاری

فصل سوم: نظریة مثلثی عشق؛ عشق داستان است؛ چند نظریة دیگر؛ بازگشت به خانه یا فرار از خانه؛ تأثیر روابط موضوعی بر انتخاب عشقی؛ انتخاب عشقی و تکمیل کار ناتمام کودکی؛ تسهیل‌کننده‌های عشق؛ خصوصیات فرد عاشق؛ عشق ناگهانی؛ عشق مانیایی؛ عشق یک‌سویه؛ آگاهی از عشق؛ اظهار عشق؛ همراهی و دوری در زمان عشق؛ شناخت و هیجان در افراد عاشق؛ از عشق تا تردید؛ برخورد با عشق؛ مرگ عشق؛ عشق زنده به گور شده؛ سوگواری برای عشق؛ افسانه‌هایی دربارة عشق

فصل چهارم: انتخاب همسر؛ آیا ازدواج ساده است؟؛ آیا عشق کافی است؟؛ دلایل درست و نادرست ازدواج؛ افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند؛ اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج؛ افرادی که برای ازدواج با یکدیگر مناسب نیستند؛ روابطی که مناسب ازدواج نیست؛ علائم هشداردهنده در ازدواج؛ ملاک‌ها و معیارهای ازدواج موفق؛ پیش‌بینی‌کننده‌های ازدواج موفق

فصل پنجم: نامزدی؛ تعریف نامزدی؛ مراحل ازدواج؛ تفاوت نامزدی با آشنایی؛ اهمیت نامزدی؛ ازدواج اجباری؛ تعهد؛ مرزها و حریم‌ها؛ نامزدی در قانون؛ ترس از نامزدی؛ طول زمان نامزدی

فصل ششم: دوران عقد؛ تعریف دوران عقد؛ تفاوت عقد با نامزدی؛ ضرورت‌ها و کارکردهای دوران عقد؛ تجربة عقد بدون تجربة نامزدی؛ تجربة زندگی مشترک بدون تجربة عقد؛ موضوعات دوران عقد؛ موضوعات فردی؛ موضوعات بین فردی؛ موضوعات مربوط به خانوادة همسر؛ موضوعات بین خانواده‌ها؛ موضوعات مرتبط با خانوادة اصلی؛ موضوعات اقتصادی؛ جهیزیه؛ مهریه؛ مسکن؛ جشن ازدواج؛ تردید در دوران عقد؛ تقسیم کار در فرآیند ازدواج

فصل هفتم: سال اوّل زندگی مشترک؛ عشق با گذر زمان تغییر می‌کند؛ ازدواج، همسر شما را تغییر نمی‌دهد؛ ازدواج، تنهایی و دلتنگی را از بین نمی‌برد؛ از احترام تا انتقاد؛ نظرات والدین؛ آن‌چه باعث تداوم ازدواج می‌شود؛ چالش‌های زندگی مشترک؛ ایجاد اعتماد؛ تعادل بین نیاز به وابستگی و نیاز به استقلال؛ رقیبان زندگی مشترک؛ داشتن فرزند، انتخاب در برابر شانس؛ آیا برای پدر و مادر شدن آماده هستید؟

 

نوع فایل :pdf

تعدادصفحه:269

زبان:فارسی

حجم فایل: 1.39mb

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , طول دوران عقد , طول دوران نامزدی , عروس و داماد , انتخاب همسر , خواستگاری , آموزش های پیش از ازدواج ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج

 

بسیاری بر این باورند که همه قبل از ازدواج رابطه دوستی برقرار می کنند اما در این کتاب سعی شده تا این مساله بررسی شود و مشکلاتی را که برای هر دو جنس پسر و دختر ایجاد می کند بیان کند. هر کاری سنی دارد و اگر زودتر از سن معقول کسی وارد چنین فرایندی شود حتما به صدمات جبران ناپذیری دچار خواهد شد. هستند کسانی که با فهم درست در دام سراب های زندگی نمی افتند و در زندگی به مقام های بالایی دست پیدا می کنند. در این کتاب چندین رابطه مثال زده شده و بعد به تفسیر آن ها پرداخته شده است در دو فصل به رابطه دانشجویان در دانشگاه نیز پرداخته شده است.

 

نوع فایل :pdf

تعدادصفحه:262

زبان:فارسی

حجم فایل: 1.36mb

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج , دانلود کتاب رابطه دختر و پسر قبل از ازدواج ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

چجوری درس بخوانیم؟

چجوری درس بخوانیم؟

 

چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم، بهتر یاد بگیریم و موفق شویم؟

همه ما می دانیم که هر فردی شیوه خاصی برای درس خواندن و یادگیری دارد. در این مقاله از سایت کوکا می آموزیم که چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم، بهتر یاد بگیریم و چگونه درس بخوانیم تا فراموش نکنیم و موفق شویم؟

چگونه با انگیزه درس بخوانیم که خسته نشویم؟

جای مناسب برای درس خواندن

اگر می خواهید هنگام درس خواندن خسته نشوید بهتر است یک جای مناسب در اتاق را که آرام و آفتابی است انتخاب کنید و بودن استرس شروع به درس خواندن کنید.

بهترین زمان درس خواندن

بعضی افراد صبح ها را برای درس خواندن انتخاب می کنند و گروهی دیگر شب را ترجیح می دهند، فرقی نمی کند چه زمانی درس می خوانید هر وقت احساس کردید که خسته نیستید و انرژی دارید درس خواند را شروع کنید.

نشستن صحیح برای درس خواندن

خودتان را گول نزنید خوابیدن در رختخواب برای درس خواندن بیشتر شما را خسته می کند و باعث می شود که نتوانید به خوبی درس بخوانید، بهتر است برای درس خواندن از یک میز و صندلی راحت استفاده کنید.

برنامه ریزی برای درس خواندن

یک مشکل رایج در افرادی که سریع از درس خواندن خسته می شوند این است که برای درس خواند برنامه ریزی نمی کنند، قبل از اینکه درس خواندن را شروع کنید برای آن برنامه ریزی کنید تا بتوانید به طور موثر مطالعه کنید.

روش های خلاقانه درس خواندن

یک راه برای لذت بردن از درس خواند استفاده از روش های خلاقانه برای مطالعه می باشد، شما می توانید با تماشای سی دی های آموزشی درس بخوانید.

هوشمندانه درس خواندن

اگر مقاله شما طولانی است و وقت زیادی هم ندارید بهتر است که از نکات مهم آن خلاصه برداری کنید و به این ترتیب بدون اینکه خسته شوید درس بخوانید.

استراحت بین درس خواندن

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از خسته شدن هنگام درس خواندن این است که پس از هر دو ساعت درس خواندن به مدت 15 دقیقه استراحت کنید.

مواد غذایی مفید برای درس خواندن

در ایام امتحانات برای درس خواندن بهتر است که بیشتر از میوه ها، سبزیجات و آجیل ها استفاده کنید و مصرف مواد غذایی فرآوری شده و هله هوله را کاهش دهید.

داشتن خواب کافی

بیدار بودن در ایام امتحانات یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که دانش آموزان انجام می دهند. خوابیدن به اندازه کافی باعث می شود که بهتر درس بخوانید و زود خسته نشوید، علاوه بر این همه ی مطالبی که خوانده اید را بهتر به خاطر می سپارید.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم تا بهتر یاد بگیریم؟

زیر مطالب مهم خط بکشید

خط کشیدن زیر مطالب مهم یکی از ساده ترین روش ها برای یادگیری بهتر می باشد. پیشنهاد ما به شما این است که یک بار کتاب خود را روزنامه وار بخوانید و در دور بعدی با دقت بیشتر زیر مطالب مهم خط بکشید تا بتوانید به راحتی آن ها را به یاد بیاورید.

یادداشت برداری کنید

یادداشت برداری یکی از بهترین مهارت های درس خواندن محسوب می شود، خلاصه نویسی و یادداشت برداری در کلاس درس باعث می شود که در زمان کمتر مطالب مهم تر را بخوانید و راحت تر به یاد بیاورید.

از فلش کارت استفاده کنید

استفاده از فلش کارت ها یک روش بسیار موثر برای یادگیری بهتر است، اگر در درس های تاریخ، فیزیک، ریاضی، شیمی و جغرافی از فلش کارت استفاده کنید مطالب دشوار را راحت تر یاد می گیرید.

استفاده از فلش کارت ها برای درس خواندن بسیار سرگرم کننده می باشد و علاوه بر این باعث صرفه جویی در زمان می شود.

از خودتان کوییز بگیرید

پس از پایان هر فصل از کتاب یا مقاله می توانید از خودتان کوییز بگیرید تا به این ترتیب نقاط ضعف خود را پیدا کنید و بر روی آن ها بیشتر تمرکز کنید.

با تصاویر درس بخوانید

بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با تصاویر بهتر از متن درس را یاد می گیرند و بیشتر می توانند مفاهیم را حفظ کنند، اگر شما هم از این دست افراد هستید می توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و مطالب مهم را با نقاشی کشیدن برای خود یادآوری کنید.

چگونه درس بخوانیم تا بهتر موفق شویم و نمره خوب بگیریم؟

 




:: موضوعات مرتبط: سایر رشته های علوم انسانی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , چگونه درس بخوانیم , نحوه درس خواندن , موفقیت , موفقیت تحصیلی ,
تاریخ : سه شنبه 31 ارديبهشت 1398
بازدید : 0
نویسنده : کیا فایل

ملاحظات اساسي براي تهيه برنامه هاي اقدام اضطراري

 

وقايع اضطراري و جود دارند که مي توانند بر سدها مؤثر واقع شود هنگامي که مردم در مناطقي زندگي مي کنند که مي تواند در معرض سيل ناشي از خرابي يا راه اندازي يک سد قرار گيرد يا امکان از دست دادن زندگي و خسارات به اموال وجود دارد منظور از اين خطوط راهنما( دستورالعمل اين است که برنامه ريزي قاطع و جامع براي اقدام اضطراري تشويق تا در حفظ جان افراد، تقليل خسارات مالي در مناطقي که تحت تأثير خرابي يا راه اندازي سد واقع مي شوند کمک نمايد.

يک برنامه اقدام اضطراري سندي مي باشد که شرايط اضطراري بالقوه دارد يک سد شناسايي نموده و اقدامهاي از پيش برنامه ريزي شده را که مي بايست تعقيب شود تا خسارات جاني و مالي را به حداقل کاهش دهد را تشريح نمايد. برنامه [1]اقدام اضطراري يا کارهايي را که مالک سد مي بايست انجام دهد تا مسائل سد را تعديل و يا تخفيف دهد، برنامه ريزي مذکور شامل تشريفات و اطلاعاتي است که سد را در صدور هشدار اوليه وبيماريهاي هشدار دهنده به مقامات مديريت اضطراري مسئول پائين دستي سد در اين رابطه با وضعيت اضطراري کمک مي نمايد. برنامه ريزي براي اقدام در صورت ضرورت به مقامات مديريت اضطراري نشان دهد.

 

2-آمادگي اضطراري:

آماده باش اضطراري در هرجا که مردم در منطقه اي زندگي مي کنند که مي تواند در معرض طغيان سيل يا لعلت عمليات يا خرابي سد قرار گيرد آمادگي اضطراري مي بايست وجود داشته باشد. عبارت اضطراري در اصطلاح راه اندازي سد عبارت است از جريان ناگهاني واقعي يا تهديدکننده آب که به علت سانحه يا خرابي در يک سد يا ديگر ساختارهاي حائل آب يا در نتيجه حالت طغيان تهديد کننده آب به هنگامي که خود سد در معرض خطر خرابي قرار ندارد، بوجود مي آيد رهاشدن آب ممکن است زندگي انسان و يا اموال او موجود در پائين دست را در معرض خطر قرار دهد.

 

3- مسئوليت سازمان مديريت اضطراري فدرال:

سازمان مديريت اضطراري فدرال مسئوليت همآهنگي، راهبري حکومت فدرال را در رابطه با مصائب به حکومت ايالتي ومسئولي مديريت اضطراري محلي در برابر تمام حالتهاي اضطراري قابل پيش بيني در ايالات متحده آمريکا بعهده دارد. يک تحقيق تازه نشان مي دهد که 22 هزارحالت خطرناک براي سدها درايالات متحده آمريکا وجوددارد که از اينها تقريباً در 83 هزار مورد يا 83% برنامه ريزي اضطراري براي خود ندارند. فيان برنامه هاي اقدام اضطراري در بيشتر سدهاي مشمول مقررات ايالتي بعنوان يک کاستي در آمادگي اضطراري ملي بوسيله سازمان مديريت اضطراري فدرال تشخيص داده شده است. بمنظور بهتر نمودن کيفيت آمادگي اضطراري که پاسخگوي خالتهاي اضطراري سدها در معرض خطر باشد، مورد نياز مي باشد تا امکان سدها را بطور مؤثر ياري داده که برنامه هاي اقدام اضطراري براي سدها را توسعه و مورد تمرين قرار دهد اين مراحل شامل همآهنگي، برنامه ريزي، تمرينهاي مشترک که هم با برنامه هاي اقدام اضطراري مالک سد و هم برنامه هاي هشداردهنده و تخليه کننده مسئولين مديريت اضطراري محلي راهر دو دربرداشته باشد، مي گردد.

 

 

1- اصطلاح مالک سدکه در اين خطوط ر اهنما بکار برده مي شود به قردي که مالک سد شناخته مي شود ويا سازمان راه انداز سد اطلاق مي شود

 




:: موضوعات مرتبط: اخبار علمی , ,
:: برچسب‌ها: فایل , وقایع اضطراری , آمادگی اضطراری ,
فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق زیر فایل هایتان را سفارش دهید: ارسال سفارش فایل به ایمیل kiyafile@outlook.com پس از دریافت سفارش ،در اسرع وقت بررسی و پاسخ داده خواهد شد.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com