یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 25 بهمن 1397
بازدید : 219
نویسنده : کیا فایل

شاهنامة فردوسی

شاهنامة فردوسی

 

شاهنامة فردوسی در 56 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

 

شاعر و پهلوان در شاهنامه / الگار دیویدسن- مترجم: دكتر فرهاد عطایی-
بلور كلام فردوسی/ رحیم رضازاده ملك- تهران: انتشارات كلبه و فكر
قرآن و حدیث در شاهنامه فردوسی/ مجید رستنده – همدان: انتشارات
ادبیات تطبیقی و شعر كلاسیك فارسی/ الگادیوسن ترجمه فرهاد عطایی- تهران: نشر فرزان، 1380.
بوسه برخاك پی‌حیدر/ علی‌ابوالحسنی (منذر)- تهران: نشرعبرت، 1378.

 

مقدمه

 

سالهای سال است كه از مرگ خداوندگار خرد و آگاهی می گذرد، سالهای سال است كه حكیم بزرگ توس رخ در نقاب خاك كشیده است و جان نورانیش را به عالم بالا پرواز داده است، اما همانگونه كه خود می گوید «نمیرم از این پس كه من زنده ام… »گویی كه نمرده است و هنوز هر ایرانی آزاده ای با شنیدن سخن نغزش جانی تازه می گیرد و اندیشة بلند و نیكش را ستایش می كند.

 

گزیده حاضر نگاهی دارد به ده عنوان كتاب، كه طی چند سال اخیر پیرامون فردوسی و شاهنامه انتشار یافته است، ذكر یك نكته اینجا ضروری می نماید و آن اینكه اگر مشت را نمونة خروار بدانیم باید بر افول شاهنامه پژوهی معاصر گریست، چرا كه اكثر منابعی كه ما به صورت تلخیص ذكر كرده ایم یا مشاهدة دیگر عناوینی كه این تحقیق بهانه ای شد تا مطالعه شود و در اینجا نیامده است این سؤال را در ذهن ایجاد می كند كه راستی ماچقدر در كنه مطالب شاهنامه غور كرده ایم و به چه میزان «برره رمز معنی برده ایم» و راستی آیا حق شاهنامه و فردوسی این است؟ گاهی تألیفاتی مشاهده می شود كه انسان از این كه حتی نام فردوسی بر پشت آنها حك شده است شرمسار می شود. به امید روزی كه شاهنامه پژوهی بی هیچ غرضی در خدمت تجلی اندیشه والای فردوسی درآید.

 

در اینجا لازم می نماید از زحمتها و بزرگواریهای استاد فرزانه جناب دكتر رادفر كه بنده را همیشه مورد لطف خویش قرار داده اند سپاسگزاری كنم، باشد كه ایشان كاستی های بنده و این نوشته را به دیدة اغماض بنگرند.

 

 

 

شاعر و پهلوان در شاهنامه / الگار دیویدسن- مترجم: دكتر فرهاد عطایی- تهران: نشر تاریخ ایران، زمستان 1378.

 

این اثر مقدمه مترجم، پیشگفتار و مقدمه مولف و نه فصل را شامل می‌گردد. در مقدمة مترجم، او پس از توضیحی كوتاه پیرامون فردوسی و شاهنامه به شیوه‌ی پژوهش پروفسور دیویدسن اشاره می‌كند و بیان می‌دارد كه او معتقدست اتكا به منابع مكتوب به تنهایی نمی‌تواند ما را به شاهنامه‌ی فردوسی رهنمون گردد. به اعتقاد او، بر اساس شواهد خود شاهنامه و شواهد بیرونی، فردوسی بخش مهمی از شاهنامه‌اش را از منابع شفاهی گرفته و خود روایات را حین اجرای نقالی دیده و شنیده است.

 

در پیشگفتار، اینگونه بیان می‌كند كه موضوع اساسی كتاب این است: كه «چگونه می‌توان یك شكل از ادبیات كلاسیك را تداوم یك سنت شفاهی پیشین دانست؟» دیویدسن معتقدست كه شاعر در این كتاب در حقیقت به مفهوم پادشاهی اعتبار می‌بخشد بدینصورت كه شاعر پا پروردن و اعتبار بخشیدن به پهلوان از او پاسبانی برای تخت شاهی و شاهنشاه می‌سازد پس شاعر قوام بخش و اعتبار دهنده به مفهوم شاهنشاهی است در مقدمه شاعر (كه خود فردوسی ست) و پهلوان (رستم، كسیكه در ذهن ما شخصیت‌های حماسی و اساطیری را تداعی می‌نماید) را محور اصلی كتاب حاضر بر می‌شمرد.

نویسنده معتقدست كه منظور اصلی این كتاب نه زندگی نامه‌ی شخصی فردوسی است و نه «تاریخی» كه می‌توان از خلال شاهنامه نگاشت. بلكه منظور شعری‌ست كه زندگی شاعر نمونه‌ی آن است و داستانی‌ست كه شاعر روایت می‌نماید آن هم شعری كه آمیز‌ه‌ای است از تاریخ و اسطوره.

 

در مورد رستم با شخصیتی روبرو هستیم كه مخلوق شاعرانه‌ای از نوع اساطیر به نظر می‌آید، نه یك واقعیت تاریخی.

همچنین نویسنده اذعان می‌دارد كه در این تحقیق نظری مخالف نظر نولدكه و سایر متخصصان ایران شناسی - كه روایات رستم را خارجی و یا داخل شده در سنت پادشاهان می‌دانند – مطرح می‌گردد.

جهت دریافت فایل کامل مقاله شاهنامة فردوسی لطفا آن را خریداری نمایید

 



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: شاهنامه فردوسی، مقاله شاهنامه فردوسی،دانلود تحقیق شاهنامه،تلخیص چند کتاب پیرامون شاهنامه ,
تاریخ : چهار شنبه 24 بهمن 1397
بازدید : 231
نویسنده : کیا فایل

طرحی نو در اندازیم

طرحی نو در اندازیم

 

مقاله طرحی نو در اندازیم در 15 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست:

راهكار
اولین گام
مقدمه
مسائل و مشكلات
طرح- 1
اهداف طرح
طرحی دیگر -2
انتقالی:
طرحی دیگر: - 3
نتیجه‌گیری

مقدمه

 

تحقیق و پژوهش یك معلم از مسائل كلاس و دغدغه‌هایش در سر كلاس درس ناشی می‌شود و در این راستا مسائل و مشكلاتی همواره در سر راهش وجود دارد كه تمام ذهن و وجود و حتی زندگی‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. چون با انسان، با فكر و اندیشه و مغزها سروكار دارد بنابراین هر تحولی در جامعه پیش آید و هر چه جهان صنعتی‌تر شود مشكلات او هم متغیر می‌شود.

 

و من نیز، كه از سال 58 بعنوان معلم دینی و قرآن در منطقه 20 سعادت خدمت به جامعه و نسل جوان پیدا نمودم، با این عنوان بیش از حد احساس مسئولیت و سنگینی این بار عظیم را بر دوش خود حس می‌كردم، كه چگونه می‌توانم این كتاب وحی، و این هدایت‌گر بشر را آنگونه كه شایسته و بایسته است با شیوه‌ای درخور سن و ذهن و استعداد این نونهالان عزیز تدریس كنم.

 

ابتدا از خدای خود و ائمه معصومین كمك خواستم تا مرا در این راه پر خطیر یاری بفرمایند تا شاید بتوانم ذره‌ای از اقیانوس بی‌كران را در وحله اول خود و بعد به عزیزانم بچشانم.

 

مسائل و مشكلات

 

من نیز با مسائل و مشكلاتی روبرو بودم. از جمله ظاهر كتاب قرآن: كه بسیار ساده و بدون هیچ نقش و نگار و بدون رنگ‌آمیزی كه بتواند قدری دانش‌آموزان را به خود جلب كند. با آیات طولانی كه به نظر می‌رسید برای نوجوانان غیر قابل تحمل وخسته كننده است، و كلاس نیز ظاهری خشك و بی‌روح، در صورتیكه قرآن سراسر زیبائیست، همه آیاتش از زیبایی و محتوی و ریتم و خاصی برخوردار است. و بسیار جذاب و شیرین است. در فكر این بودم پس چرا به ظاهر آن توجه نمی‌شود كه در دانش‌آموزان ایجاد شوق و انگیزه و رغبت كند، تا آنان با عشق و علاقه‌ای خاص به این كتاب آسمانی و راه‌گشای زندگی بشر رو می‌آورند تا خود راه حق و باطل را تشخیص دهند.

 

راهكار

 

در وحله اول دیدم كاری از من ساخته نیست كه بتوانم تغییراتی در ظاهر قرآن ایجاد كنم چون مسئول و مولف كتاب نیستم و پیشنهاد و انتقادها هم به این زودی جواب نخواهد داد. سعی و تلاشم را بر این نهادم از راههای مختلف، و آنچه در توان دارم بكار گیرم، تا ایجاد انگیزه و شوق و شور و اشتیاق را در دانش‌آموزان، این فطرتهای پاك بوجود آورم. شاید از این طریق بهتر به سخنان خدای خود و استعدادهای خداداده و پاك خود پی‌برده و چراغ هدایتی در فراسوی راهشان باشد و همواره با قرآن انس و الفت خاص پیدا كنند و سرشار از عشق و معنویت شوند و بذری باشد كه انشاءالله روزی ببار نشیند.

 

با این اندیشه هر لحظه در فكری، خلاقیتی و تحولی برای كلاس درس خود بودم.

 

جهت دریافت فایل کامل مقاله طرحی نو در اندازیم لطفا آن را خریداری نمایید

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: قرآن، مسائل کلاس، کتاب وحی ,
تاریخ : چهار شنبه 24 بهمن 1397
بازدید : 170
نویسنده : کیا فایل

مكتب تربیتی امام خمینی (ره)

مكتب تربیتی امام خمینی (ره)

 

مقاله مكتب تربیتی امام خمینی (ره) در 56 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست:

مقدمه

«انسان»
«فطرت»
كلیاتی درباره دیدگاه های سیاسی و اجتماعی امام (ره)
«آزادی»
«اهداف تعالیم و تربیت»
ویژگی های هدف غایی
هدف غایی
اهداف واسطی
اهداف شناختی
«اصول تعلیم و تربیت»
روش انعطاف
روش محبت و امید
روش نفی عادات ذهنی و عملی
روش تحول محتوی
منابع و مآخذ

مقدمه

 

هر یك از مكاتب تربیتی بر نگرشی خاص از هستی و انسان مبتنی هستند و وجوه امتیاز هر یك از این مكاتب را باید در تفاوت نگرش آنها به هستی و انسان جستجو كرد. با رجوع به اندیشه هایی كه با عنوان مكتب تربیتی در روزگاری شهرت داشته اند، اهمیت و جایگاه دیدگاه های هستی شناختی و انسان شناختی نمایان می شود. در سایه آگاهی از دیدگاه مبنایی این مكاتب، درمی یابیم كه داوری ادیان الهی به ویژه اسلام درباره انسان منشأ وجود تفاوت هایی در مكتب های تربیتی دینی نسبت به دیگر مكاتب بشری است. دانشمندان مسلمان، اعم از فیلسوفان و عارفان و متكلمان و اخلاقیون، در مواضع گوناگونی آرای خویش درباره هستی و انسان را ابزار داشته اند و همواره به سبب ایمان به اسلام كوشیده اند كه در نظریات خود از تعارض با آموزه های قرآنی و روایی بپرهیزند.

 

این اندیشمندان،‌ در عین پویش و كوشش عقلانی برای دستیابی به آرایی استوار. از منبع وحی و متون دینی نیز الهام گرفته اند و بی شك، تعالیم دینی در بنیان و پیكره نظام اندیشه ایشان جایگاهی اساسی داشته است.

 

در میان دیدگاه های عالمان مسلمان می توان آرایی كم و بیش مشابه و حتی یكسان را درباره جهان و انسان سراغ گرفت. مبدأ این شباهت و هماهنگی، تفكر دینی و تأثیر پذیری قرآنی ایشان است. البته گاه آرایی متفاوت و تصاویری به كلی ناهمسان از هستی و انسان نیز در میان این آراء دیده می شود. نكته شایان توجه این است كه اگر به تصویری كلی و جامع از نظام های فكری رایج میان عالمان مسلمان نظر كنیم، درخواهیم یافت كه بسیاری از امور مشابه در حقیقت تفاوتی بنیادین با یكدیگر دارند. این تفاوت تا بدان جاست كه حتی توحید- یعنی سنگ بنای دین و دین باوری- نیز در نزد ایشان تفسیری واحد ندارد، اگر چه همه موحدند. توحید یك عارف با توحید یك متكلم تفاوت بسیار دارد و حتی توحید فیلسوفان نیز با هم یكی نیست. فلاسفه مشایی و حكیمان متأله، به خدا و انسان و جهان یكسان نمی نگرند. این نكته درخور توجه، ما را به یك روش در شناخت آرا و تفكرات رهنمون می سازد و آن نگاهی جامع به نظریات اندیشمندان مختلف است.

 

برای دستیابی به دیدگاه تربیتی یك عالم، نمی توان به بررسی سخنان صریح او در وادی تربیت بسنده كرد، زیرا بسا مواردی كه معنای حقیقی آثار تربیتی تنها با شناخت بنیان های فكری او دریافتنی باشد. تلاش برای شناخت مكتب تربیتی امام خمینی (ره) نیز اگر بخواهد قرین توفیق باشد، باید از كاوش در مبانی انسان شناختی و جهان شناختی ایشان آغاز گردد. با آگاهی از این مبانی، جایگاه و اهمیت دیدگاه ها و توصیه های اخلاقی و تربیتی ایشان آشكار می شود.

 

پیش از ورود به بررسی دیدگاه های مبنایی امام خمینی (ره)، ذكر چند نكته لازم به نظر می‌آید.

جهت دریافت فایل کامل مقاله مكتب تربیتی امام خمینی (ره) لطفا آن را خریداری نمایید

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: مکتب تربیتی، اهداف تعالیم و تربیت، هدف غایی، اهداف واسطی، اهداف شناختی، روش انعطاف ,
تاریخ : چهار شنبه 24 بهمن 1397
بازدید : 249
نویسنده : کیا فایل

ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر

ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر

مقاله ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر در 285 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc

 

درآمدی بر فصل اول

 

لودویك ویتگنشتاین یكی از مهمترین فیلسوفان تحلیلی قرن بیستم است كه بواسطه دو اثر مهم فلسفی‌اش- رساله منطقی- فلسفی و پژوهشهای فلسفی- مسیر و جهت فلسفه تحلیلی را تحت تأثیر قرار داد. او را باید نقطه عطفی در تاریخ تفكر فلسفی و همچنین هم تراز فلاسفه‌ای چون دكارت، كانت، هایدگر و . . . به حساب آورد كه انقلاب و چرخش زبانی را ایجاد كرده است. در طول تاریخ تفكر فلسفی می‌توان كسانی را مشاهده كرد كه آغازگر یك انقلاب و تحول فكری بوده اند. شاید بتوان گفت سوفسطائیان اولین انقلابیون تاریخ فلسفی هستند. كه موضوع پژوهش فلسفی را از عالم و طبیعت به پژوهش درباره خودشان تغییر دارند و یا می‌توان به كانت اشاره كرد كه با آراء و عقاید خود توجه متفكران را از متعلق شناسایی به سوی فاعل شناسایی و تواناییها و محدودیتهای ذهن آن معطوف ساخت تغییر و تحول مهم و قابل ملاحظة دیگر توسط هایدگر ایجاد می‌شود، فلسفه كه از زمان دكارت همواره دل مشغول این سؤال بوده است كه دانش چیست و به چه چیزی ممكن است شناخت پیدا كنیم؟ با ظهور هایدگر دیگر این سؤالات محور دل مشغولی‌های فلسفه قرار نمی‌گیرد و در عوض به مسأله مهم و اساسی «هتسی یا بودن» پرداخته می‌شود. به طور كلی می‌توان گفت كه در هر دوره، مسئله‌ای در محور و مركز توجه قرار گرفته است گاه طبیعت و عالم هستی، گاه انسان و ذهن او و تواناییها و محدودیتهای آن و گاه خود هستی و وجود مطرح بوده‌اند. اما آنچه كه در فلسفه ویتگنشتاین به عنوان مسئله محوری فلسفه وی مطرح است مسئله زبان است و او را باید از این جهت نقطه عطفی در تاریخ فلسفه دانست كه آراء و عقایدش نقطه عزیمت تأمل فلسفی از بررسی و تحلیل «ماهیت شناخت و مفاهیم ذهن آدمی» به سوی تحلیل «زبان» است. این تحلیل زبانی را می‌توان در آرای فلاسفة تحلیل زبانی معاصر مشاهده كرد فلاسفه‌ای چون راسل- كارناپ، آیر، رایل و . . . . سعی كردند تا مباحث فلسفی را در مقوله مباحث زبان شناختی جای دهند اما ذكر یك نكته بسیار حائز اهمیت است: مراد ویتگنشتاین از تحلیل زبانی چیست آیا او به دنبال همان تحلیل مورد نظر تجربه گرایان كلاسیك است كه تصورات و ایده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌كردند تا به انطباعات حسی آنها برسند و یا اینكه تحلیل مورد نظر او همان تحلیل كانتی است كه تحلیل مفاهیم و كلیات ذهنی بود. در حقیقت تحلیل زبانی مورد نظر او نه همچون تجربه گرایان كلاسیك تحلیل تصورات و ایده‌ها است و نه تحلیل مفاهیم و كلیات ذهنی. بلكه مراد وی از تحلیل، تحلیل گزاره‌ها است .

زیرا به نظر ویتگشتاین گزاره‌های زبان ما یك ساخت و صورت منطقی دارند كه در اغلب جملات این صورت در وارء صورت دستوری ظاهری پنهان گشته است و همین عدم وضوح و ابهام صورت منطقی سبب فهم غلط و كاربرد نادرست زبان شده است و مسائل و نظریات فلسفی كثیری را به بار آورده است به همین خاطر ما باید به تحلیل زبان به منظور كشف این صورت منطقی بپردازیم تا از ایجاد مسائل فلسفی اجتناب كنیم.

 

فهرست

فصل اول:

 

ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر

درآمدی بر فصل اول

دو دوره فعالیت فلسفی و رابطة میان آن دو

نقاط مشترك میان دو دوره

1- ویتگنشتاین متقدم

ماهیت زبان و نسبت آن با جهان

 

هستی‌شناسی رساله

 

ماهیت «تصویر» و «اندیشه»

ماهیت زبان

تعیین حدود زبان

تمایز میان «آنچه می‌توان گفت» و «آنچه نمی‌توان گفت»

دوره‌ی میانه (كناره‌گیری از فلسفه)

علل تحول و دگرگونی

 

2- ویتگنشتاین متأخر

نقد تز جوهر گرایانه:

نقد شكل عام گزاره ها و زبان ایده آل

نقد نظریه «تعیین معنا»

رد روش تجزیه و تحلیل

یكی دیگر از اهداف مهم ویتگنشتاین در رساله

فلسفه و مسائل آن

زبان خصوصی

فصل دوم:

 

 

نظریه تصویری

زمینه پیدایش نظریه تصویری

نكات تشابه تصویر و قضیه:

صورت منطقی

گزاره‌های بنیادین و گزاره‌های غیر بنیادین

اشكالات نظریات رساله در باب زبان

الف: رد نظریه «معنی واژه همان ابژه است»

ب: رد نظریه تصویری

فصل سوم:

 

نظریه كاربردی

تمثیل جعبه ابزار

تمثیل «بازی های زبانی»

 

دو نكته مهم در باب نظریه كاربردی

«شباهت خانوادگی»

ارزیابی نظریه كاربردی

فصل چهارم:

 

زبان خصوصی

نظر رایج درباب زبان خصوصی

 

تفسیر كریپكسی

ارزیابی تفسیر كریپكسی

 

جهت دریافت فایل کامل مقاله ویتگنشتاین متقدم و ویتگنشتاین متأخر لطفا آن را خریداری نمایید

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: ویتگنشتاین متقدم، ویتنگشتاین متاخر، فلسفه تحلیلی، هستی شناسی رساله، نظریه تصویری ,
تاریخ : چهار شنبه 24 بهمن 1397
بازدید : 260
نویسنده : کیا فایل

نمونه سوال بسیار مفیدقواعد عربی 3

 

نمونه سوالات کاربردی جامع و بسیار عالی قواعد عربی 3

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: نمونه سوال، قواعد عربی ,
تاریخ : چهار شنبه 24 بهمن 1397
بازدید : 229
نویسنده : کیا فایل
دانلود کشکول شیخ بهایی(نسخه خطی و دست نویس)

دانلود کشکول شیخ بهایی(نسخه خطی و دست نویس)

 

کشکول شیخ بهایی کتابی جُنگ‌ مانند از شیخ بهایی شامل شعرها و نثرهای مورد علاقه او است. برخی از این شعرها و نثرها از خود وی و برخی نیز گردآوری او از دیوان‌ها و کتاب‌های مورد علاقه‌اش هستند. مطالب این کتاب، مضامینِ دینی، تاریخی، ادبی، ریاضی و نجومی دارند. این مطالب اغلب بی‌هیچ نظم خاصی به دنبال هم آمده‌اند. با این حال این اثر بیش از سایر تالیفات وی خواننده را به ضمیر فکری شیخ بهایی نزدیک می‌کند.

***نسخه ای که اکنون برای دانلود قرار داده ایم نسخه خطی و دست نویس کتاب است. ***

***حجم این فایل حدود 85 مگابایت است.***

تصویری از کتاب :

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,
:: برچسب‌ها: کشکول , شیخ بهایی , شعر ,
تاریخ : سه شنبه 23 بهمن 1397
بازدید : 254
نویسنده : کیا فایل
سال‌ های جوانی و سیاست: خاطرات نجف دریابندری از آبادان

سال‌ های جوانی و سیاست: خاطرات نجف دریابندری از آبادان

 

سال‌ های جوانی و سیاست: خاطرات نجف دریابندری از آبادان

نویسنده: نجف دریابندری
سال‌های جوانی و سیاست» خاطرات نجف دریابندری مترجم و نویسنده‌ ایرانی از آبادان، در گفتگو با حسین میرزائی است.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم:
گفتگوی حاضر دریچه‌ای است به زندگی نجف دریابندری، مترجم و نویسنده‌ی برجسته‌ی آبادانی، در سال‌هایی که در زادگاهش می‌زیست و در شرکت نفت انگلیس و ایران و بعدتر شرکت ملی نفت ایران، در کنار بزرگانی چون ابراهیم گلستان، ابوالقاسم حالت، هوشنگ پزشک‌نیا، دکتر حمید نطقی و... به کار قلم و روزنامه‌نگاری می‌پرداخت. تجربه‌ی فعالیت او در حزب توده که به گفته‌ی خودش بازتاب شور جوانی بود این دوره را پربارتر می‌کند. در همین دوره است که دریابندریِ جوان با نخستین ترجمه‌هایش مسیر درخشان آینده حرفه‌ای خود را آغاز می‌کند. مقطع پایان این گفتگو چند ماهی پس از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ است که وی به همراه شماری از یاران سیاسی‌اش دستگیر می‌شود و آنگونه که خود در جای دیگری گفته است با لباس زندان برای همیشه به تهران می‌رود.
گفتگوی من با نجف دریابندری اواسط سال ۱۳۸۴ در چهار جلسه و در منزل شخصی وی در تهران انجام شد. هدف اولیه، تدوین یک کتاب تاریخ شفاهی محلی در گفتگو با چند شخصیت نامدار ادبی و هنری و سیاسی آبادان بود که به دلایلی به ثمر نرسید.
گفتگوی حاضر تنها یک بار در سال ۱۳۹۰ به صورت پاورقی در چند شماره‌ی روزنامه کارون به چاپ رسید. این کتاب تفاوت چندانی با آن متن ندارد و در اصل به منظور دسترس‌پذیرتر کردن متن گفتگو برای علاقه‌مندان و به‌خصوص محققان تاریخ و فرهنگ در شکل کاغذی و یا دیجیتالی، فراهم آمده است.

 


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , زبان و ادبیات فارسی , ,

صفحه قبل 1 ... 204 205 206 207 208 ... 209 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی

TOOLS BLOG

TOOLS BLOG