یادگیری و پیشرفت
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
دیجیتال مارکتینگ
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
رشد کسب‌وکار
:::::::::::::::: ::::::::::::::::
صنعت آموزش


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 26 تير 1398
بازدید : 6
نویسنده : کیا فایل

تحقیق مدارس هوشمند

تحقیق مدارس هوشمند

 

عنوان: تحقیق مدارس هوشمند

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 66

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

منظور از مدارس هوشمند چیست ؟

در سال 1984، دیوید پرکینز[1] و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود . بنابراین مهمترین ویژگی ها و خصوصیات این مدارس عبارتند از :

الف) در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.

‌ب) دانش آموزان این مدارس، خود سرعت یادگیری خود را تعیین می نمایند. همچنین در این مدارس، ساعات یادگیری محدود به ساعت های مدرسه نیست و دانش آموزان در هر لحظه که اراده کنند کلاسهای دلخواهشان را از طریق برنامه های رایانه ای یا ارتباط از راه دور در اختیار خواهند داشت.

‌ج) نقش معلمان در این مدارس تا حدود زیادی از آموزش و ارزشیابی دانش آموزان به پیگیری آموزش شخصی آنان تغییر می یابد و در نتیجه فرصت و فراغت بیشتری برای پرداختن به برنامه های رشد و بالندگی حرفه ای خود (مطالعه، برقراری ارتباطات و تعاملات سازنده و مؤثر با مکاران، ارتقاء سطح علمی و بهبود مهارتهای تدریس و ...) خواهند یافت.

‌د) در این نوع مدارس دانش آموزان اغلب بجای کیف های مملو از کتب حجیم، با کامپیوترهای کیفی

(lab top)در سر کلاس درس حاضر می شوند. به عبارت دیگر در این مدارس علاوه بر مواد آموزشی رایج و کتابهای درسی، انواع نرم افزارها و درس افزارهای چند رسانه ای نظیرcdو... مورد استفاده قرار می گیرد.

‌ه) ارزشیابی از دانش آموزان در مدارس هوشمند به جای اینکه در مقاطع و نوبتهای فاصله دار (در پایان هر فصل یا هر ترم و ...) صورت پذیرد، همه روزه و به طور مداوم انجام می گیرد و تعدادی از این آزمون ها هم به صورتآنلاینو از راه دور می باشند.

‌و) در این مدارس دانش آموزان هنگام ورود و خروج از مدرسه، با کارت دیجیتالی که در اختیار دارند، والدین خود را از ساعت آمد و رفت خود مطلع می سازند(ارسالSMSازطریق سیستم اتوماسیون مدرسه). 

[1]DavidPerkins

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , مدارس هوشمند ,
تاریخ : دو شنبه 24 تير 1398
بازدید : 9
نویسنده : کیا فایل

جزوات نمونه سوالات و کتب مورد نیاز برای قبولی در آزمون اصلح فرهنگیان ماده ۲۸

جزوات نمونه سوالات و کتب مورد نیاز برای قبولی در آزمون اصلح فرهنگیان ماده ۲۸

 

جزوات نمونه سوالات و کتب مورد نیاز برای قبولی در آزمون اصلح فرهنگیان ماده ۲۸

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , نمونه سوال , آزمون اصلح فرهنگیان , ماده28 , مهارت آموزان ماده 28 ,
تاریخ : دو شنبه 17 تير 1398
بازدید : 19
نویسنده : کیا فایل

مبانی نظری آموزش پیش دبستانی

مبانی نظری آموزش پیش دبستانی

 

عنوان: مبانی نظری آموزش پیش دبستانی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 23

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

 

قسمتی از متن:

آموزش پیش دبستانی

 

ماهیت آموزش پیش دبستانی

توجه به آموزش و پرورش پیش از دبستان مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است. در بعضی کشور­­­ها، تقریباً همۀ کودکان قبل از ورود به دبستان، در این مراکز تربیتی پرورش می­یابند (صافی، 1387). در نظام آموزشی ایران، کودکان کمتر از سه سال در مهد­کودک، کودکان سه، چهار و پنج ساله در کودکستان، و از پنج سال به بالا در دوره­های آمادگی آموزش می­بینند. اغلب مؤسسات آموزش قبل از دبستان را بخش خصوصی، به صورت مراکز غیر انتفاعی و تحت نظارت بهزیستی کشور اداره می­کنند. وظیفۀ اصلی آنها مراقبت از کودکان و پاسخ­گویی به نیاز­های زیستی، بهداشتی و روان شناختی آنان است (کاکیا، 1385، به نقل از ضیایی نجف آبادی، 1386).

دورۀ پیش‌دبستان یا دورۀ آمادگی در نظام آموزشی ایران، دوره­‌ای است که کودکان در یک یا دو سال قبل از ورود به دبستان می‌گذرانند. این دوره جهت آماده ساختن کودکان برای ورود به دبستان است (شورای عالی آموزش و پرورش، 1392).

کول (1991)، برنامۀ آموزش و پرورش پیش از دبستان را چنین تعریف کرده است: کودک محور است و از رویکرد بازی و فعالیت پیروی می­کند، محیط بازی محرکی را برای تحول شناختی، کلامی، اجتماعی، عاطفی و جسمی کودک فراهم می­آورد، کودکان را برای دوران ابتدائی آماده می­کند، این برنامه مبنایی برای تحول خواندن، نوشتن و حساب کردن تشکیل می­دهد، تعامل با محیط، مشارکت فعال در فعالیت­های گروهی و توانایی­های حل مسائل خلاق را در کودکان تقویت می­کند، بر تدارک تجارب برای کودکان تأکید دارد به طوری که تحول مهارت­های مربوط به روند یادگیری آنها را تضمین کند، بر طراحی از قبل و جدول­بندی و نظم در برنامه­ها تکیه دارد اما در عین حال نسبت به نیازهای کودکان انعطاف پذیر است، به طور غیر مستقیم کنترل خود و انضباط درونی را در کودکان بهبود می­بخشد (ترجمۀ مفیدی، 1386، راه پیما، 1388).

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , آموزش پیش دبستانی ,
تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1398
بازدید : 37
نویسنده : کیا فایل

چگونه می توانم نظم وانضباط را در دانش آموزان   افزایش دهم?

چگونه می توانم نظم وانضباط را در دانش آموزان افزایش دهم?

 

چکیده

. هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت. مثلاً اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم

کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله:

از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم.

محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند.

فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همۀ دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود را دقیقاً بدانیم.

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , موضوع اقدام پژوهی , اقدام پژوهی نظم , نمونه ی اقدام پژوهی , اقدام پژوهی رایگان , اقدام پژوهی چیست؟ , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی ,
تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1398
بازدید : 36
نویسنده : کیا فایل

چگونه توانستم دانش آموزان را به درس انشاء علاقمند كنم

چگونه توانستم دانش آموزان را به درس انشاء علاقمند كنم

 

مقدمه

هرفردی ذرجامعه نیاز به آموزش دارد تا مراحل رشد وتکامل را طی کند به قول کانت «بشر تنها با تعلیم وتربیت تواند شد وآدمی چیزی جز آنچه تربیت از او می سازد نیست ». بنابر این نیاز به آموزش وپرورش از حقوق اسلامی افراذ بشمار می رود وهر گونه ایجاد تحول ورشد وپیشرفت فردی واجتماعی حاصل تربیت وآموزش است .راجع به تعلیم وتربیت وآثار مترتب برآن از دیر باز سخن بسیار گفته اند وگفته فوق در حقیقت مشت نمونه خروار است و... 

 

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , موضوع اقدام پژوهی , نمونه ی اقدام پژوهی , اقدام پژوهی رایگان , اقدام پژوهی چیست؟ , اقدام پژوهی در مقطع , اقدام پژوهی انشا , اقدام پژوهی کامل ,
تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1398
بازدید : 37
نویسنده : کیا فایل

چگونه دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند کنیم.

چگونه دانش آموزان را به درس ریاضی علاقه مند کنیم.

 

مقدمه:

درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس آموزگار، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود....

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , موضوع اقدام پژوهی , نمونه ی اقدام پژوهی , اقدام پژوهی رایگان , موضوع اقدام پژوهی رایگان , اقدام پژوهی چیست ؟ , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی ,
تاریخ : دو شنبه 13 خرداد 1398
بازدید : 41
نویسنده : کیا فایل

چگونه دانش آموزان را به نماز علاقه مند کنم ؟

چگونه دانش آموزان را به نماز علاقه مند کنم ؟

 

مقد مه :
نماز ميراث تمامي انبياء است هر پيامبري که مبعوث به رسالت شد.انسانها را به نماز دعوت کرد و به آن سفارش نمود. (( قرآن کريم در «سوره مريم آيه 31 از دعوت به نماز حضرت عيسي (ع) و درآيات بعد از دعوت، به نماز حضرت اسماعيل (ع) ياد کرده است. در سوره طه خداوند به پيامبري (ص) مي فرمايد: «خانواده و پيروان خود را به نماز امر کن و در اين دعوت شکيبا باش.» )) نماز کشتي نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خيزابها عبور مي دهد و به ساحل آرامش و رستگاري مي رساند.
نماز، تقديم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و كامل ترين پاسخ به عالی ترين نياز انسان؛ فرصتی برای طراوت بخشيدن روح و پلی برای نيل به اوج كمال « نماز » . يعنی كمال جويی است . يكی از اساسی ترين اركان حيات ، « نماز » . مطلق و زينت بخش شخصيت و منش مؤمنان است ، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرك جوامع انسانی است.

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , موضوع اقدام پژوهی , نمونه ی اقدام پژوهی , اقدام پژوهی رایگان , موضوع اقدام پژوهی ابتدایی , اقدام پژوهی چیست؟ , اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی , اقدام پژوهی ,
تاریخ : شنبه 24 فروردين 1398
بازدید : 119
نویسنده : کیا فایل

چگونه در کلاس تدریس کنیم؟ + فایل pdf

چگونه در کلاس تدریس کنیم؟ + فایل pdf

 

 

 

 

انواع روش های تدریس کلاسی

فوق‌العاده مفید و کاربردی برای همه دبیران

 
 

دبیران برتر این فایل رو دریافت کردند و در تدریسشون مورد استفاده قرار دادن

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , تدریس , فایل , کلاس , دبیر , روش , pdf ,
تاریخ : جمعه 23 فروردين 1398
بازدید : 127
نویسنده : کیا فایل

شیوه نامه طراحی سوال استاندارد برای امتحان

شیوه نامه طراحی سوال استاندارد برای امتحان

 

 

 

 

 

شیوه نامه طراحی سوال استاندارد

 

با این شیوه نامه دیگر نگران طراحی سوال نباشید

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , شیوه نامه , طراحی , سوال , استاندارد , امتحان ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 125
نویسنده : کیا فایل

معلم اثر بخش 12ص

 

تعداد صفحه : 27
يك معلم اثر بخش چه كسي است ؟ معلماني اثر بخش هستند كه دستيابي به اهداف خاصي رادرنظرمي گيرند، خواه اين اهداف توسط خود آنان ويا ديگران تهيه وتدوين شده باشند، در نتيجه آنان كه به دنبال بررسي موارد افزايش اثر بخشي معلمان هستندبايداهداف مورد نظر معلمان را با دقت بشناسند،صرف نظر از اينكه چنين اهدافي توسط معلمان يا ديگران تدوين شده باشد. نتيجه ي منطقي اين امر آن است كه معلمان اثر بخش بايد دانش و مهارتهاي مورد نياز جهت دستيابي به اهداف مورد نظر راداشته باشند ونيز بايدبتوانند آنها را در زمان مناسب به شيوه ي مطلوب و مورد انتظار به كار گيرند . معلمان در مقام برنامه ريز وطراح آموزشي، در چند گروه قرار ميگيرند و با شناخت ويژگيهاي خاص حرفه اي يا غير حرفه اي بودن آنان مشخص مي شود . معلمان اثربخش و معلمان ناکارا تفاوت بين نقش يك معلم اثر بخش و ناکارادرايفاي نقش خود به عنوان تسهيل كننده يادگيري در كلاس درس معلمان اثر بخش : 1-كارهايشان بخوبي سازمان يافته و آماده است ؛ يعني از وقت و زمان خود بخوبي استفاده مي كنند و مي كوشند تا برنامه خود را از قبل تنظيم و از لحظه لحظه كلاس براي يادگيري استفاده كنند . معلمان ناکارا : 1- مي گويند به اندازه ي كافي كارم منظم است ،ولي عملاً در اين زمينه اقدام مؤثري به عمل نمي آورند و به واسطه نداشتن برنامه قبلي دچار بي نظمي در كلاس هستند . معلمان اثر بخش : 2-براي عوض كردن موضوع بحث و گفتگو از لحظه ها استفاده مي كنند ؛يعني در كلاس فعاليتهاي متنوعي را باعث مي شوند و هر حادثه يادگيري مقدمه و بهانه اي براي حادثه يادگيري ديگر مي شود . معلمان ناکارا : 2-فواصل زماني طولاني باعث سكوتهاي طولاني در كلاس مي شود ؛ يعني هم دانش آموز و هم معلم به دليل تغيير از يك حالت به حالت ديگر ، حواسشان پرت مي شود . معلمان اثر بخش :

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , معلم اثربخش , معلم خلاق ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 132
نویسنده : کیا فایل

معلم خلاق 17ص

 

تعداد صفحه : 40
معلم خلاق  تغيير نظام آموزشی به منظور سازگاری آن با مقتضيات دوران بازسازی نشان می دهد که ضرورت و نياز خلاقيت ، پيش از پيش احساس شده است ، در تغيير نظام آموزشی به تجديد نظرهايی کلی و اساسی در زمينه های مختلف نياز داريم . در اين مقاله سعی بر تعليم و تربيت خلاق ، به ارتباط خلاقی که ياد دهندگان با يادگيرندگان بايد داشته باشند می پردازيم . برای ادامه حرکت به سوی تعليم و تربيت خلاق و به منظور پرورش يادگيرندگان خلاق بايد ياد دهندگان يعنی معلمان که ستون های اصلی نظام آموزشی هستند دارای خصوصيات خاصی باشند در اين مقاله هدف آن است که بر مبنای دستاوردهای پژوهشگران و مطالعات و تجربيات اينجانب اين خصوصيات را تحت سه عنوان بررسی می کنيم : 1- خصوصيات معلم در ارتباط با يادگيرندگان که در برگيرنده ارتباط عاطفی ، آموزشی و اخلاقی ( انضباطی ) است . 2- خصوصيات معلم در ارتباط با خود ( خصوصيات شخصيتی ) 3- خصوصيات معلم در ارتباط با يادگيری و آموزش ( فعاليت های شغلی ). 1- خصوصيات معلم در ارتباط با يادگيرندگان در زمينه خصوصيات معلم در ارتباط با يادگيرندگان سه زمينه عمده را مورد توجه قرار می دهيم .اين زمينه ها به ترتيب عبارتند از : الف : ارتباط عاطفی ب : ارتباط آموزشی ارتباط عاطفی: در ايجاد ارتباط عاطفی معلمان خلاق علاوه بر آنچه گفته شد به اين گونه فعاليت ها بايد بپردازند. -تشويق و تقويت خلاقيت : بر اساس تحقيقاتی که در ايران توسط محققين انجام شده نشان می دهد که معلمان خلاق در کنار نگرش مثبتی که نسبت به خلاقيت دارند با ابراز علاقه و احترام به برقراری ارتباطی خلاق با يادگيرندگان بويژه يادگيرندگان خلاق ، اين توانايی را به صورت های مختلف تاييد و تشويق و تقويت می کنند. -برقرار کردن رابطه عاطفی عميق : بسياری از معلمان خلاق مايل به برقرار کردن روابط عميق و سالم بين خود و يادگيرندگان با يکديگر هستند آنها بر اين عقيده اند که اين ارتباط صميمانه و...

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , معلم خلاق , خلاقیت در آموزش , تربیت خلاق ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 118
نویسنده : کیا فایل

مقايسه اثربخشي مدارس دولتي با مدارس غير انتفاعي 5 ص

 

تعداد صفحه : 12
مقايسه اثربخشي مدارس دولتي با مدارس غير انتفاعي در مورد نكات مثبت ومحاسن مدارس غير انتفاعي دركشور ما به خصوص در وضعيت فعلي كشور مي توان موارد زير را مد نظر قرار داد: 1- اين مدارس در شرايط فعلي كشور ما ودر زمان تصويب قانون تأسيس مدارس غيرانتفاعي يعني سال 67 بـه علت محدوديت منابع مالي آموزش وپرورش كه ناشي از افزايش جمعيت دانش‌آموزان، تورم ناشي از هشت سال جنگ تحميلي وكاهش درآمد دولت، بر پا شده راهي بـراي جلب منابع مالي از جانب مردم مي باشد، گرچه جلب منابع مالي براي آموزش وپرورش مي‌تواند راه‌هاي ديگـري هم داشته باشد ولــي مدارس غيــرانتفـاعي نيــز خــود يك راه حل علمي وممكن است. 2- مدارس غيرانتفاعي با پذيرش مسئووليت آموزش وپرورش فرزندان خانواده‌هاي مرفه به هزينه خود آنان، منابع مالي جامعه را درجهت رسيدگي وتوجه هرچه بيشتربه فرزندان خانواده‌هاي غيرمرفه آزاد مي كنند بنا بر اين به موازات فراهم‌آوردن امكانات بهتر براي فرزندان خانواده‌هاي مرفه به هزينه خود آنان، دولت مي تواند امكانات مالي آزاد شده را در خدمت آموزش وپرورش دانش‌آموزان غيرمرفه بكارگيرد واز اين طريق سطح آموزش وپرورش كل فرزندان كشور را در شرايط ناگوار بالا ببرد. 3- مدارس غيرانتفاعي به خاظر كسب منابع مالي مورد نيازفعاليتهاي آموزش وپرورش طبق تقاضاي والدين ودانش‌آموزان مي‌توانند خدمات متنوعي ارائه دهند. به عبارت ديگر اين مدارس مي توانند درصورت درخواست والدين ودانش‌آموزان ونيز تامين منابع مالي لازم، خدمات مـورد نيـاز مـراحل مختلف رشد دانش‌آموزان را اعم از خدمات آموزشي وپرورشي ارائه نمايند. 4-از مدارس غيرانتفاعي مي‌توان جهت بناي الگوي تغييرات مناسب براي شكستن روال عادي وسنتي نامطلوب موجود در مدارس مطابق اهداف تعليم وتربيت جديد، اعمال مديريت آموزشي مناسب براي ارزشيابي وسنجش رشد دانش‌آموزان، اجراي روش‌هاي جديد مناسب تدريس وهمياري، جهت ارتقاء سطح علمي وآموزشي دانش‌آموزان وهدايت تحصيلي وشغلي مناسب استفاده كرد. ـ مدارس غيــرانتفاعي بــا انتقادهاي مختلف از جانب والــدين، مربيان ومعلمان مختلف مواجه مي‌باشد كه بعضي از آنها بيانگر نكات جدي وحساس نيز هستند كه از جمله آنها مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقایسه مدارس دولتی و غیرانتفاعی , مدارس دولتی , مدارس غیرانتفاعی ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 126
نویسنده : کیا فایل

مواجهه موثر با چالشها و بحرانهاي موجود

 

تعداد صفحه : 77
باسمه تعالي مقدمه : در قرن حاضر براي مواجهه موثر با چالشها و بحرانهاي موجود ميان پديده جهاني شدن و بومي ماندن بحران جمعيت – دگرگونيهاي فناوري و شرايط حرفه اي بستري مناسبتر – كارسازتر و موجه تر از نظام تعليم و تربيت شناسايي نشده است نظام تعليم و تربيت بايد از طريق تدارك زمينه هاي تربيت كامل و آموزش چگونگي رويارويي و نحوه سازگاري با مسايل شايستگي لازم براي تامين سعادت و نيك بختي را در دانش آموزان ايجاد كند 0 تغيير نگرش نسبت به انسان مدرسه و تحولات سريع علم و فناوري سبب شده است به انسانهاي متفكري نياز داشته باشيم كه بتوانند خود را با تغييرات غير قابل پيش بيني آينده سازگار كنند 0 لذا وظايف مدارس در بسياري از كشورهاي جهان تغيير كرده است0 نقش كلي و غالب مدارس در تعليم و تربيت دانش آموزان آموزش عمومي در دوره هاي مختلف تحصيلي است اين آموزش بدان علت كه مهارت خاصي را در دانش آموزان به وجود نمي آورد آموزش عمومي ناميده شده است0 امروزه مدارس موظف به آماده كردن دانش آموزان براي كسب تجربه ها- استفاده از فرصت ها و پذيرش مسيولتها در زندگي برزگسالي اند. 0 چرا مهارتهاي زندگي بايد به دانش آموزان آموزش داده شود ضرورت آ ن چيست ؟ مهارتهاي زندگي – مهارتهاي شخصي و اجتماعي است كه دانش آموزان بايد آنها را ياد بگيرند تا بتوانند در مورد خود و انسانهاي ديگر و كل اجتماع به طور موثر و شايسته عمل كنند0 دانش آموزان براي مقابلهء سازگارانه با استرس ها و موقعيتها ي مختلف و تعارضهاي زندگي به كاركردها يي نياز دارند كه آنان را در كسب اين توانايي ها تجهيز كنند اين كاركردها بسيار زير بنايي اند و در فرايند تحول شكل مي گيرند كاركردهايي نظير شناخت عواطف و رفتارها كه در قالب ساختارهايي مثل عزت نفس – خود كارآمدي – حل مسئله و - مهارتهاي اجتماعي تجلي مي يابند0 بنابر اين دانش آموزان ما در حال حاضر نياز دارند ياد بگيرند تا بدانند چه مي خواهند

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , بحران جمعیت , چالش , مواجه با چالش ها و بحران ها ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 128
نویسنده : کیا فایل

مهارتهاي آموزشي

 

تعداد صفحه : 190
روشهای تدریس سنتی و متداول: روشهای سنتی به روش هایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا ، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداول ترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها ، روش حفظ و تکرار، سخنرانی ، پرسش و پاسخ ، نمایشی ، ایفای نقش ، گردش علمی ، بحث گروهی و روش آزمایشگاهی است. روش حفظ و تکرار از قدیمی ترین روشهای آموزشی است . محور فعالیت در این روش ، حفظ و تکرار مطالب آموزشی است . در این روش ، انضباط بسیار سخت و آمرانه است و به علاقه ، استعداد و تفاوتهای فردی شاگردان توجه نمی شود. روش سخنرانی نیز سابقه ای طولانی دارد. اسا این روش ارائه اطلاعات شفاهی از طرف معلم و یادگیری آن از طریق گوش کردن و یادداشت برداشتن از طرف شاگرد است. در این روش معمولا معلم فعال و شاگرد پذیرنده و غیر فعال است . مراحل اجرایی این روش عبارت است از آمادگی برای سخنرانی ، مقدمه ، ارائه محتوا و جمع بندی و نتیجه گیری . در هریک از این مراحل ، مسائلی را باید مورد توجه قرار داد؛ مثلا در مرحله آمادگی ، سخنران باید از نظر تجهیزات و از لحاظ علمی و عاطفی کاملا آماده باشد. در در مقدمه ی سخنرانی ایجاد رابطه بین معلم و شاگرد ، جلب توجه شاگردان ، ایجاد انگیزش ، استفاده از پیش سازماندهنده و گرفتن پیش آزمون بسیار مهم است؛ زیرا زمینه ی لازم را برای شنیدن محتوای سخنرانی فراهم می کند . در مرحله ارائه متن و محتوای سخنرانی ، سخنران باید به جامع بودن محتوا و سازماندهی منطقی آن ، رابطه جزء با کل ، همبستگی تسلسلی مطالب ، ایجاد رابطه بین هدف و محتوا و جلب توجه مستمر شاگردان در طول سخنرانی با به کارگیری محرک های مختلف – فعالیتهای جسمی و استفاده از طنز و پرسش و پاسخ – توجه داشته باشد. در جمع بندی سخنرانی ، معلم حتی الامکان باید سعی کند از وجود شاگردان استفاده کند.

 


 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مهارت های آموزشی , روش های تدریس , تدریس سنتی ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 122
نویسنده : کیا فایل

دانلود طرح جابر بن حیان با موضوع غذای سالم

 

طرح جابر بن حیان با موضوع غذای سالم در 11 صفحه قابل ویرایش و به همراه تصاویر کودکانه و مرتبط با موضوع و متون کوتاه برای ارائه در طرح جابر بن حیان تهیه شده است.

تمامی موارد به صورت کوتاه و قابل فهم برای دانش آموزان دبستانی تهیه شده است.

در طرح حاضر به موارد زیر پرداخته می شود:

- تغذیه سالم چیست؟

- میوه های تازه - به همراه تصاویر مرتبط

- سبزیجات تازه - به همراه تصاویر مرتبط

- حبوبات - به همراه تصاویر مرتبط

- آجیل - به همراه تصاویر مرتبط

- غلات کامل - به همراه تصاویر مرتبط

- پروتئین بدون چربی - به همراه تصاویر مرتبط

- ویتامین ها

- کانی ها

- کربوهیدرات ها

- غذاهای چرب

- طرح سوال کلاسی از دانش آموزان

- هر غذایی سلامت

منابع


دسته بندی: فایل های دانش آموزی

تعداد صفحات: 11

فرمت: قابل ویرایش - word

قیمت: 2100 - تخفیف دانش آموزی

مناسب و کاربردی برای دانش آموزان دبستانی

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , طرح جابر بن حیان , دانلود طرح جابر بن حیان , جابر بن حیان غذای سالم , غذای سالم جابر بن حیان , جابر بن حیان مدرسه , معرفی غذاهای سالم جابر بن حیان , طرح جابر بن حیان در مدرسه ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 127
نویسنده : کیا فایل

دانلود تحقیق درباره مورچه ها(ویژه دانش آموزان دبستانی و راهنمایی با توضیحات کامل)

 

تحقیق آشنایی با زندگی مورچه ها(ویژه دانش آموزان دبستانی و راهنمایی با توضیحات کامل) در 8 صفحه برای ارائه های کلاسی تهیه شده است.

در تحقیق حاضر به شکل کامل به موارد زیر پرداخته می شود:

- مقدمه(آشنایی اولیه با مورچه ها)

- انواع مورچه های داخل لانه

- گونه های تکامل یافته مورچگان

- ساختمان مورفولوژیکی مورچه ها

- قدرت و هوش مورچه ها

- مکان یابی مورچه ها

- ارتباط با همنوعان

- نظام مورچه ها

- برخی دیگر از انواع مورچه ها

- چرخه زندگی مورچه ها

- منابع


دسته بندی: فایل های دانش آموزی

تعداد صفحات: 8

فرمت: قابل ویرایش(WORD)

مناسب و کاربردی برای دانش اموزان دبستانی و راهنمایی و علاقمندان به مطالعه زندگی موزچه ها

 

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود تحقیق درباره مورچه ها , تحقیق آشنایی با مورچه ها , تحقیق دانش آموزی درباره مورچه , تحقیق کلاسی درباره مورچه ها , دانلود تحقیق آشنایی با مورچه , دانلود رایگان تحقیق مورچه ها , دانلود پروژه درباره مورچه ها ,
تاریخ : یک شنبه 18 فروردين 1398
بازدید : 106
نویسنده : کیا فایل

دانلود تحقیق آشنایی با زندگی آیت اله بهجت(ویژه دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان)

 

تحقیق آشنایی با زندگی آیت اله بهجت(ویژه دانش آموزان دوره راهنمایی و دبیرستان) در 16 صفحه برای ارائه در سمینارهای کلاسی تهیه شده است.

در تحقیق حاضر به موارد زیر پرداخته می شود:

- دوران تولد آیت اله بهجت(کودکی تا بزرگسالی)

- تحصیلات

- هجرت

- استادان برجسته فقه و حقوق

- سیر و سلوک و عرفان

- فلسفه

- تدریس

- شیوه تدریس

- موعظه در درس

- جایگاه علمی

- تشویق بزرگان به شرکت در درس ایشان

- مرجعیت

- آثار مکتوب

- تألیفات

- منابع


دسته بندی: فایل های دانش آموزی

تعداد صفحات: 16

فرمت: قابل ویرایش(word) و pdf

قیمت: 2100

مناسب و کاربردی برای دانش آموزان

 



 



:: موضوعات مرتبط: آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , دانلود تحقیق آیت اله بهجت , تحقیق زندگی آیت اله بهجت , دانلود تحقیق درباره بهجت , زندگی آیت اله بهجت , تحقیق کامل آیت اله بهجت , تحقیق درباره بهجت فومنی(ره) ,
تاریخ : چهار شنبه 29 اسفند 1397
بازدید : 107
نویسنده : کیا فایل

طرح جابر کلاس اول دبستان مورچه ها به همراه دفتر کارنما

طرح جابر کلاس اول دبستان مورچه ها به همراه دفتر کارنما

شرح فایل

طرح جابر کلاس اول دبستان مورچه ها به همراه دفتر کارنما

طرح جابر کلاس اول دبستان مورچه ها به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی میباشد.

این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر کلاس اول دبستان می باشد که بلافاصله بعد از پرداخت قابل دانلود می باشد.

این مجموعه شامل:

  • پوستر های طرح جابربن حیان در مورد مورچه ها
  • تابلوی نمایش طرح جابربن حیان در مورد مورچه ها
  • عکس جابربن حیان در مورد مورچه ها
  • مطالب علمی آموزشی در باره طرح جابربن حیان مورچه ها
  • این مستندات عنوان شده بر طبق آخرین بخش نامه طرح جابر می باشد.

قسمتی ازین مجموعه

مورچه ها قویترین حیوانات خشکی می‌باشند، چرا که می‌توانند چند برابر وزن خود بار حمل کنند، مطالعه در زندگی مورچه ها دانشمندان را به شگفتی واداشته‌است، چون وقتی آن‌ها انبار غذای بعضی از مورچه ها را بررسی کرده‌اند، با کمال تعجّب دیده‌اند آن‌ها، به طور دقیق دانه‌های جمع آوری شده را به طور منظّم در کنار هم قرار می‌دهند؛ آن‌ها دانه‌های گندم را از وسط به دو نیم می‌کنند تا هنگام رسیدن رطوبت سبز نشود، ولی دانه‌های خربزه را به جای نصف به چهار قسمت تقسیم می‌کنند، زیرا می‌دانند که دانه‌های خربزه (تخم خربزه) اگر به دو نصف تقسیم شوند، باز هم قابلیت سبز شدن را دارند و به محض تماس با آب رشد خواهند کرد و لانهٔ مورچه ها را از بین خواهند برد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: فایل , اموزش و پرورش , مدسه , دانش آموز , طرح , جابر , کلاس , اول , دبستان , مورچه ها , دفتر کارنما ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 117
نویسنده : کیا فایل

دانلود تحقیق مقایسه استحکام خانه های آجری و خشتی(ویژه دانش آموزان پایه راهنمایی و دبیرستان)

 

دانلود تحقیق مقایسه استحکام خانه های آجری و خشتی(ویژه دانش آموزان پایه راهنمایی و دبیرستان) در 3 و با فرمت word برای ارائه در سمینارهای کلاسی تهیه شده است.

در تحقیق حاضر به موارد زیر پرداخته می شود:

- نحوه ساخت آجر

- نحوه ساخت خشت

- مقایسه استحکام خانه های آجری و خشتی(با توضیحات کامل)


دسته بندی: فایل های دانش آموزی

تعداد صفحات: 3

فرمت: قابل ویرایش

قیمت: 2100

مناسب و کابردی برای دانش آموزان پایه راهنمایی و دبیرستان

 


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: تحقیق استحکام خانه ها , خانه های آجری و خشتی , تحقیق ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 118
نویسنده : کیا فایل

پکیج مشا وره و آموزش کنکور(بخونید حتما)

پکیج مشا وره و آموزش کنکور(بخونید حتما)

 

 

یکبار برای همیشه!

 

بهترین مشاوره تحصیلی برای کنکور

 

بهترین مشاوره تحصیلی برای کنکور برای همه افراد این سوال پیش می آید که آیا مشاوره برای کنکور موثر است یا خیر؟ آیا کسانی که در کنکور رتبه عالی کسب کرده اند همه مشاور داشته اند؟

 

داشتن یک مشاوره در طول آماده شدن برای کنکور جدای از تلاش و زحمت فرد برای برنامه ریزی دقیق و زمان بندی مناسب برای آزمون تاثیر به سزایی دارد.

 

اینکه بگوییم افرادی که در کنکور رتبه عالی کسب کرده اند همگی یک مشاور داشتن ممکن است درست نباشد. بهترین مشاوره برای کنکور ممکن است از نظر افراد گوناگون متفاوت باشد ولی به طور کل یک مشاور خوب برای کنکور باید بهترین برنامه ریزی و زمان بندی را برای فرد در نظر بگیرد.

هماهنگی مشاور با فرد و پیگیری مشاور برای عمل فرد به برنامه ریزی اهمیت دارد همچنین مشاور باید کلیه راه های مطالعه اعم از کتاب ، جزوات ، دی وی دی های آموزشی ، برنامه های آموزشی مرتبط با رشته تحصیلی فرد در اختیار او قرار دهد .

حالا چه عالی می شود راه برنامه ریزی و انگیزه دادن به خودتان را خودتان بلد باشید و به راستی چه کسی بهتر از شما را شما می شناسد؟!!

با خرید این محصول خودتان می شوید یک مشاور کامل و راه درست را از اشتباه تشخیص می دهید

افراد موفق همیشه تصمیمات درست نمی گیرند

بلکه آنها تصمیمات شان را درست می کنند

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: پکیج مشاوره کنکور , مشاوره کنکور , آموزش کنکور , کنکور ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 108
نویسنده : کیا فایل

طرح درس علوم دوم دبستان درس سیزدهم بعد از جشن

 

طرح درس فوق تخصصی برای درس سیزدهم علوم دوم دبستان تهیه گردیده است.طرح درس ها به صورت ورد و قابل تغییر می باشد.

کلیه طرح درس ها مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی بوده و توسط جمعی از معلمین نمونه از سراسر کشور تهیه شده است . طرح درس های سایت مطابق با بالاترین استانداردهای دنیا تهیه شده و با کیفیتی عالی و نازلترین قیمت در خدمت شما عزیزان قرار گرفته است لذا با آسودگی خیال فایل مورد نظر را انتخاب و خرید نمایید. امید واریم که با یاری خداوند منان و دعای خیر شما عزیزان بتوانیم خدمات بهتری را ارائه نماییم.با سپاس فراوان مدیریت سایت 20 آسان

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: طرح درس , دوم دبستان , ابتدایی , درس سیزده ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 117
نویسنده : کیا فایل

طرح درس علوم دوم دبستان درس چهاردهم از گذشته تا آینده(نان)

 

طرح درس فوق تخصصی برای درس چهاردهم علوم دوم دبستان تهیه گردیده است.طرح درس ها به صورت ورد و قابل تغییر می باشد

کلیه طرح درس ها مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی بوده و توسط جمعی از معلمین نمونه از سراسر کشور تهیه شده است . طرح درس های سایت مطابق با بالاترین استانداردهای دنیا تهیه شده و با کیفیتی عالی و نازلترین قیمت در خدمت شما عزیزان قرار گرفته است لذا با آسودگی خیال فایل مورد نظر را انتخاب و خرید نمایید. امید واریم که با یاری خداوند منان و دعای خیر شما عزیزان بتوانیم خدمات بهتری را ارائه نماییم.با سپاس فراوان مدیریت سایت 20 آسان

 


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: علوم , دوم دبستان , طرح درس ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 113
نویسنده : کیا فایل

پکیج کامل امورات دفترداری نوآموزان پیش دبستانی

پکیج کامل امورات دفترداری نوآموزان پیش دبستانی

 

پکیج کامل امورات دفترداری نوآموزان پیش دبستانی

این پکیج کامل که به صورت دقیق و بر اساس نیاز مراکز پیش دبستانی تهییه شده است شامل موارد ذیل بوده و شایان ذکر است که قابلیت ویرایت در فرمت های ورد و اکسل وجود داشته و تمامی فونت ها از مجموعه B انتخاب گشته است.

  • دانلود رایگان لیست خام چک های تقسیط شهریه نوآموزان پیش دبستانی در فرمت عکس
  • دانلود رایگان فرم مشخصات تماسی نوآموزان جهت ثبت در مرکز پیش دبستانی با فرمت پی دی اف PDF
  • دانلود رایگان فرم مشخصات تماسی نوآموزان جهت ثبت در مرکز پیش دبستانی با فرمت اکسل EXCEL
  • دانلود رایگان دفتر اندیکاتور خام در فرمت عکس
  • دانلود رایگان فرم رضایت نامه نوآموز جهت شرکت در مراسمات مرکز پیش دبستانی با فرمت پی دی اف PDf
  • دانلود رایگان فرم رضایت نامه نوآموز جهت شرکت در مراسمات مرکز پیش دبستانی با فرمت ورد WORD
  • دانلود رایگان فرم کامل دریافت وجه از نوآموز پیش دبستانی با فرمت پی دی اف
  • دانلود رایگان فرم کامل دریافت وجه از نوآموز پیش دبستانی با فرمت اکسل EXCEL
  • دانلود رایگان قبوض دریافت وجه از نوآموز پیش دبستانی با فرمت پی دی اف PDF
  • دانلود رایگان قبوض دریافت وجه از نوآموز پیش دبستانی با فرمت اکسل EXCEL
  • دانلود رایگان فرم تغییر مکان و یا خروج کامل نوآموز از مرکز پیش دبستانی با فرمت پی دی اف PDF
  • دانلود رایگان فرم تغییر مکان و یا خروج کامل نوآموز از مرکز پیش دبستانی با فرمت ورد WORD
  • دانلود رایگان چک لیست و سربرگ پرونده های ثبت نامی نوآموزان پیش دبستانی با فرمت پی دی اف PDF
  • دانلود رایگان چک لیست و سربرگ پرونده های ثبت نامی نوآموزان پیش دبستانی با فرمت ورد WORD
  • دانلود رایگان فرم ثبت مشخصات نوآموزانپیش دبستانی در سامانه سناد با فرمت پی دی اف PDF
  • دانلود رایگان فرم ثبت مشخصات نوآموزان پیش دبستانی در سامانه سناد با فرمت ورد WORD
  • دانلود رایگان قرارداد پرداخت شهریه نوآموزان مرکز پیش دبستانی در فرمت پی دی اف PDF
  • دانلود رایگان قرارداد پرداخت شهریه نوآموزان مرکز پیش دبستانی در فرمت ورد WORD

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: قرارداد , پیش دبستانی , چک لیست , نوآموز ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 138
نویسنده : کیا فایل

بهترین پاسخ به پرسش مهر 97- 98

بهترین پاسخ به پرسش مهر 97- 98

 

بهترین پاسخ پرسش مهر 98-97 را می توانید از این سایت تهیه کنید و ....

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل پاسخ به پرسش مهر 97 رئیس جمهور شماره 19.

نمونه دانلود بهترین پاسخ پرسش مهر 98-97

جواب نوزدهمین پرسش مهر رئیس جمهور در سال 97

همانگونه که واقفیم هر ساله در اوایل سال تحصیلی رئیس‌جمهور محترم وقت در یکی از مدارس کشور وارد شده و بعد از بازدید و ارائه راهکارها و سخنرانی پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی، پرسشی در رابطه با مسائل روز جامعه طرح می‌کنند.

اهداف کلی پرسش مهر 98-97

فراخوان پرسش مهر با اهداف جلب مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان، حساس کردن فضای فرهنگی جامعه، شناسایی علل و عوامل پیشرفت و توسعه می باشد.

همچنین افزایش حس مسئولیت پذیری در مخاطبان، ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، آشنایی با روند جهانی شدن، علل و عوامل و پیامدهای آن نیز از شاخصه ها می باد.

شناخت و حفظ هویت دینی و ملی و تلاش برای رفع خشونت و زمینه سازی برای تحقق صلح مبتنی بر عدالت و وحدت ملی، طراحی و ارائه گردیده را در بر می گیرد.

اهداف عملیاتی پرسش مهر 98-97:

۱- پرورش روحیه پرسش گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده ها

۲- آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی

۳- ایجاد تعامل بیشتر بین معلمان و دانش آموزان

۴- ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس

۵- کاهش فاصله بین حوزه های ستاد و اجرایی

۶- ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش

۷- گسترش و تقویت فعالیت های گروهی

۸- شناسایی تنگناها، موانع و مشکلات جامعه و ارائه راهکارهای مناسب

۹- کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه مخاطبان

۱۰- ایجاد زمینه مناسب برای بازنگری و اصلاح فعالیت های جاری

اصول و سیاست های اجرایی پرسش مهر 98-97:

۱- اثربخشی: انجام دادن درست و مطابق با هدف کارها و توالی گام های اساسی با عنایت ویژه بر محتوا، تأثیری، اثربخشی و ماندگاری آنها.

۲- تمرکز زدایی: اجتناب از تمرکزگرایی و واگذاری مسئولیت های اجرایی به دانش آموزان و معلمان

۳- جذابیت: خلاقیت، سهل گیری در انجام امور و پرهیز از ایجاد تکلف و مشقت برای مخطبان

۴- مخاطب شناسی: توجه به نیازها، علائق، خواسته ها و ویژگی های روحی، سنی و جنسی مخاطبان

۵-کارایی: تاکید بر فرهنگ خودی و جنبه های علمی، کاربردی و قابلیت اجرایی ان، با ارائه ی شیوه های متناسب، جدید و انجام دادن کارها به شیوه ی منظم با کم ترین اتلاف.

۶- مخاطب ورودی: جلب اعتماد و اطمینان، ایجاد تفاهم، همدلی و صمیمیت در بین مخاطبان

۷- به روز کردن ابزارها و شیوه ها: استفاده از فناوری، علوم و فنون جدید و حداکثر بهره برداری از امکانات جدید

۸- ضابطه محوری و قانون مداری: پرهیز از اعمال سلیقه های شخصی، جناحی و سیاسی کاری در برخورد با مخاطبان.

۹- نتیجه مداری: عملیاتی کردن و کاربست نتایج یافته های پژوهشی و انعکاس مطلوب آن به سایر علاقه مندان.

۱۰- مشارکت جویی: جلب مشارکت فعال سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط، به ویژه حوزه های داخلی آموزش و پرورش و دانش آموزان و فرهنگیان.

۱۱- مستندسازی: جمع آوری و نگهداری سوابق فعالیت ها و آثار مخاطبان و بهره گیری مطلوب از آنها.

مخاطبان پرسش مهر 98-97

مخاطبان این پرسش از دانش آموزان دوره راهنمایی شروع می شود و تمام قشر فرهنگی کشور اعم از دانشجویان و حتی بازنشستگان فرهنگی و محصلان خارج از کشور را نیز در بر می گیرد.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: پرسش مهر , پاسخ پرسش مهر , مسائل روز ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 106
نویسنده : کیا فایل

بررسی و تعريف دو زبانگی در مدارس - تحقیق ویژه آموزگاران -فایل ورد قابل ویرایش و چاپ

بررسی و تعريف دو زبانگی در مدارس - تحقیق ویژه آموزگاران -فایل ورد قابل ویرایش و چاپ

 

بررسی و تعريف دو زبانگی در مدارس 

این تحقیق ویژه آموزگاران جهت ارائه برای کاربردهای گوناگون تهییه شده که فایل به صورت ورد قابل ویرایش و چاپ می باشد .

قسمت هایی از فایل در متن زیر ارایه شده

شایان ذکر است این فایل در 18 صفحه و دارای فهرست و منابع نیز می باشد .

 

موضوع : بررسی و تعريف دو زبانگی در مدارس

چکیده :

دو زبانگی پديدهای است جهانی که در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و عبارت از حالتی است که فرد به زبان ديگری غير از زبان مادری خود آموزش می بيند. زبان مادری اولين زبان آموخته شده توسط فرد است، زبانی که فرد بدان تکلم می کند، با آن رشد می يابد و عناصر فرهنگی و اجتماعی محيط خود را توسط آن دريافته، لمس کرده و با آن هويت میيابد. اما در بسياری از کشورها و از جمله کشور ما، زمانی که کودک به سِنّی می رسد که بايد تحت آموزش رسمی قرار گيرد، با زبانی غير از زبان مادری خود و با زبانی که در سراسر کشور به عنوان زبان رسمی شناخته شده و از لحاظ نظام آوايی- واژگانی و دستوری متفاوت از زبان مادری اوست، آموزش می بيند و از اين مرحله است که پديده دو زبانگی مطرح می شود. بنابراين، فرد دو زبانه به فردی اطلاق می شود که از زمان آغاز آموزش رسمی، با زبان ديگری که در کشور عموميت يافته و در حکم زبان دوم میباشد، آشنا شده و آموزش می بيند.

تصور کنید دانش‌آموزی همه سال‌های قبل از مدرسه رفتن را در منطقه‌ای زندگی کرده که زبان مادری‌ غیر از زبان فارسی بوده است و فقط به زبان مادری‌اش تکلم می کرده است و حالا که وارد کلاس اول شده، به ناچار باید فقط با زبان فارسی حرف بزند که تاکنون تقریباً با آن بیگانه بوده است. ناگفته پیداست بخش زیادی از آمار افت تحصیلی را این قبیل دانش‌آموزان در مناطق دو زبانه رقم می‌زنند که بیشتر نادیده گرفته می‌شود.

 

مقدمه :

امروزه به ندرت می توان کشورهايی را سراغ داشت که لااقل بخش کوچکی از جمعيت آن به دو يا چند زبان تکلم نکنند، هم اکنون حدود چهار هزار زبان گوناگون تخمين زده می شود. توزيع زبانها يکسان نيست، بعضی نواحی عملاً تک زبانه هستند، در حاليکه در برخی نواحی ديگر ممکن است حتی به چند زبان سخن گفته شود.

 

 

 



 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: دوزبانگی مدارس , تحقیق آموزگاران , تعریف دوزبانگی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 149
نویسنده : کیا فایل

نمونه فعالیت پوشه کار اول ابتدایی

نمونه فعالیت پوشه کار اول ابتدایی

 

نمونه فعالیت پوشه کار اول ابتدایی

پوشه کار مهمترین ابزار ارزش یابی کیفی – توصیفی است که هویت دانش آموزان را در مجموعه‌ ای از نمونه كارهای دانش آموزان كه در جریان یاددهی – یادگیری هدفمند جمع آوری گشته نشان می دهد و شادی انگیز است ، چراکه تهیه پوشه کار نیازمند فعالیت ذهنی و بدنی دانش آموز بوده و  تعیین کننده آثاری است که نمایانگر کوشش ها و پیشرفت های دانش آموزان می باشد .

می دانیم که پوشه ی کار ابزاری است جهت ساماندهی وسازماندهی اطلاعات حاصل از ابزارهای متنوع جمع آوری اطلاعات که هم به صورت فرایندی وهم پایانی یاور معلم در شناخت ابعاد مختلف میزان عملکرد و یادگیری فراگیر است ، تا معلم بتواند در مسیر تصمیم گیری های مناسب آموزشی با هدف بهبود فرایند یادگیری به درستی گام نهد و در پایان نیز با بررسی کار پوشه ی دانش آموز و تحلیل و تفسیر آن قضاوتی صحیح ، عادلانه و مستند در رابطه با فراگیر مورد نظر داشته باشد. لذا باید هر دانش آموز کار پوشه ای داشته باشد که از کنار هم گذاشتن اسناد وشواهد موجود در آن بتوان قسمت اعظم عملکردش یا میزان دانایی وتوانایی او را در فرایند یادگیری به خوبی تشخیص داد.

برای رسیدن به این مهم پیشنهاد می شود که با خرید یک نمونه از پوشه کاری که در این فایل به حضور شما سروران گرامی عرضه می شود استفاده کامل را ببرید .

این فایل در فرمت پی دی اف بوده و در 48 صفحه قابل پرینت بوده که با چاپ آن در طول سالتحصیلی می توانید دانش آموزا را با استفاده از آن به پیشبرد های آموزشی نزدیتر نمایید .

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: کلاس اولی , نمونه پوشه کار ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 115
نویسنده : کیا فایل

شاعران کرد اهل ایران - تحقیق دانش آموزی با فرمت ورد و پی دی اف

شاعران کرد اهل ایران - تحقیق دانش آموزی با فرمت ورد و پی دی اف

 

شاعران کرد اهل ایران - تحقیق دانش آموزی با فرمت ورد و پی دی اف در 14 برگه قابل ویرایش و چاپ

احمد بگ کوماسی : معروف به خالوی کوماسی - شاعر کرد سده نوزدهم میلادی است. وی در روستای بردی سپی در نزدیک مریوان به دنیا آمده است. از وی اشعار کردی هورامی به جا مانده. دیوان اشعار وی چندین بار در ایران و عراق چاپ شده است. وی با مولوی کرد شاعر رابطه نزدیکی داشته و مولوی برای وی اشعاری سروده است. مولوی به خصوص پس از تبعید او به شمال ایران اشعار سوزناکی برای وی نوشته است. تبعید احمد بگ ظاهراً به دستور حکومت قاجار صورت گرفته است. مشهورترین شعر احمد بگ کوماسی گڵکۆی تازهٔ له‌یل (قبر تازهٔ معشوق) است که برای همسر درگذشته اش سروده است. در سال ۱۳۹۳ کنگره‌ای با نام کنگره بین‌المللی «احمد بگ کوماسی» برای وی در زادگاهش شهر مریوان برگزار شد.

----------------------------------------------------------------------------------

احمد کور مکریانی : شیخ احمد از مریدان حضرت مولانا خالد کردستانی است، و با وصف اینکه کور مادرزاد و از هر دو چشم نابینا بود در اشعارش اقتباسات بسیاری از قرآن و حدیث و کلام عرفان و ادباء و از اشعار زیبای حافظ شیرازی درج شده است.

شیخ احمد اصالتاً از کردهای منطقه اشنویه و در روستای شیوه سماق که تقریباً دو سه کیلومتر از شهر اشنویه فاصله دارد.و در شمال شرقی آن واقع گردیده او به دلایل نامعلوی ناگزیر به ترک روستای خود شده و به عازم منطقه مکریان شده و در روستای انبار بوکان به قیدحیات تا زمان مرگ ادامه می‌دهد. هرچند اطلاعات دقیقی از تاریخ تولد و مرگ شیخ احمدمکریانی در دسترس نیست اما زمان مرگ ایشان اواسط و برخی اواخر دوره قاجار ذکر شده است.

 

 

.

.

.

.

عبدالرحمان شرفکندی : (زاده ۲۵ فروردین ۱۳۰۰مهاباد– درگذشته ۲ اسفند ۱۳۶۹ در کرج)، متخلص به هژار شاعر، نویسنده، مترجم، فرهنگ‌نویس، واژه‌شناس، محقق، اسلام‌شناس، مفسر و فرهنگ‌نویس کُرد ایرانی بود.

از کارهای برجسته اوست: ترجمه کتاب قانون در طب ابن سینا از عربی به فارسی، ترجمه منظوم رباعیات خیام از فارسی به کُردی سورانی و فرهنگ کردی به کردی و فارسیِ هَه‌نبانَه بۆرینَه. وی در سرودن شعر، تحت تأثیر شاعران برجسته کُرد مانند احمد خانی، وفایی، ملای جزیری و قادر کویی بود. عبدالرحمن شرفکندی در ۶ شعبان ۱۳۳۹ (برابر با ۲۵ فروردین ۱۳۰۰ / ۱۴ آوریل ۱۹۲۱) در شهر مهاباد دیده به جهان گشود. عبدالرحمن دوساله بود که دامان محبت مادرش را از دست داد و از همان اوان کودکی، سختی و تلخی زندگی را تجربه کرد.پدر او به این دلیل که شخصی مذهبی بود و علاقه‌ای که به عبدالرحمان سیوطی داشت، نام او را «عبدالرحمان» گذاشت. وی فرزند حاجی ملا محمد بور بود. دوران کودکی و نوجوانی را در حوزه‌های دینی و علمی در زادگاهش سپری کرد و در اوایل جوانی به‌همراه خانوداه‌اش به روستای طَرَغه، از توابع شهرستان بوکان، اقامت گزیدند او مدتی نزد سیدمحمد، که طلبه جوانی بود، فرهنگ لغات عربی، معلقات سَبع و لامیّةالعجم طُغرایی اصفهانی را فراگفت و با اشعار نالی، شاعر معروف کُرد، آشنا شد. در مسجد بازار مهاباد، نزد ملاحسین مجدی قصیده بانت سعادِ کعب بن زُهَیر و لامیّةالعرب ابن وردی را آموخت. سپس به خانقاه شیخ برهان بازگشت و تا هفده‌سالگی برای فراگیری دانش به اکثر روستاها و شهرهای حوالی بوکان سفر کرد. او ازآنجایی‌که به شعر علاقه داشت، دواوین شعرای زیادی را خواند و اشعار فراوانی از حفظ داشت.

با مرگ پدر در سال ۱۳۱۷ خورشیدی، عهده‌دار مسئولیت خانواده شد. تحصیل را رها کرد، به کسب‌وکار روی آورد و به شهر بوکان نقل مکان کرد. مدتی در اداره دخانیاتِ بوکان به کار پرداخت. ازآنجاکه اهل شعر بود، در آن ایام به سرودن شعر روی آورد و اشعار انتقادیِ طنزی در باب مسائل غیراخلاقیِ رایج در ادارات آن زمان سرود. او در شعر، «هژار» (به کردی: هه‌ژار) (به‌معنی بینوا، بیچاره، ندار) را به‌عنوان تخلص برای خود برگزید. نخستین دیوان اشعارش را با نام آلکوک در ۱۳۲۵ خورشیدی در تبریز منتشر کرد. در عراق، به عضویت مجمع علمی آن کشور درآمد و به مطالعه و تحقیق پرداخت و برخی اشعار و مقالاتش را منتشر کرد. هژار سه سال نیز در سوریه اقامت گزید و عاقبت، بعد از هفده سال، به ایران بازگشت و در عظیمیه کرج اقامت گزید.

با بازگشت به ایران، بهرام فره‌وشی در دانشگاه تهران، ترجمه کتاب قانون در طب، تألیف ابن سینا را از عربی به فارسی به او پیشنهاد داد. در ازای دستمزد مختصری، و با ترجمه اولین کتاب (مجلد) از این اثر، در محافل علمی و ادبی راه پیدا کرد و به عضویت فرهنگستان زبان ایران درآمد. با تلاش سخت و خستگی‌ناپذیر، بیشتر ساعات شبانه‌روز را به تحقیق و تألیف و ترجمه مشغول بود و در سایهٔ این کار، آثاری را در زمینه‌های مختلف علمی و ادبی و فرهنگی نوشت، که از آن جمله‌اند: شرح دیوان اشعار شیخ احمد جزیری (معروف به ملای جزیری)، ترجمهٔ دوره کامل کتاب قانون ابن سینا در هفت مجلد، گردآوری هَه‌نبانَه بۆرینَه (فرهنگ جامع لغات کردی به کردی و فارسی)، زندگی‌نامه خودنوشتش با عنوان جێشتی مجێور (به‌معنی «شلم‌شوربا»)، و بالاخره ترجمه کامل قرآن به زبان کردی سورانی.

هژار، سرانجام بر اثر بیماری در روز پنج‌شنبه دوم اسفندماه ۱۳۶۹ در تهران درگذشت. جنازه او را به مهاباد منتقل کردند و درحالیکه شهر در ماتم نشسته‌بود و جمعیت انبوهی از دور و نزدیک برای وداع با وی گرد آمده‌بودند، با تجلیل بسیار، تا گورستان بُداق سلطان مشایعت شد و در کنار هیمن و ملا غفور دباغی به خاک سپرده شد.

 




:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: شاعران کرد , تحقیق دانش آموزی ,
تاریخ : چهار شنبه 1 اسفند 1397
بازدید : 102
نویسنده : کیا فایل

آلبوم نشانه ها مخصوص دانش آموزان اول ابتدایی

آلبوم نشانه ها مخصوص دانش آموزان اول ابتدایی

 

آلبوم نشانه های مخصوص دانش آموزان اول ابتدایی

در این فایل که در فرمت پی دی اف نوشته شده است فعالیت های عملکردی که جهت تعمیق یادگیری نشانه های الفبا می باشد بسیار عالی به دانش آموز ان اول ابتدایی یاد می دهد چگونه به حروف الفبا آشنا شوند

این فایل همپنین برای تمامی نو آموزان پیش دبستانی نیز قابل استفاده بوده و همچنین دانش آموزان دوم ابتدایی که نتوانسته اند به خوبی حروف الفبا را بیاموزند می توانند از این فایل به خوبی بهره مند شده و در کمال نابواری شاهد پیشرفت شگرف دانش آموزانتان باشید.

این فایل توسط اساتید مجرب مدارس نمونه کشوری تهیه شده است و در صورت خرید و استفاده از آن به خوبی شاهد تعمیق تفکر طراح در تهیه فایل خواهید بود.

نمونه برگه ای به حضور تقدیم می گردد.

 

حروف الفبا

 

 حرف الفبا

 


 



:: موضوعات مرتبط: علوم انسانی , آموزش و پرورش , ,
:: برچسب‌ها: آلبوم نشانه ها , دانش آموزی , اول ابتدایی , نشانه ها ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

فروشگاه فایل کیا؛ منبع جامع انواع فایل... چنانچه فایل مد نظرشما در بین فایل های بارگذاری شده در سایت موجود نبود،می توانید از طریق دایرکت پیج اینستاگرام@kiyafile.ir سفارش دهید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان منبع جامع انواع فایل و آدرس kiyafile.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.











RSS

Powered By
loxblog.Com
مدیر سبز، آموزش بازاریابی